Disney stopt met Netflix
- Media
- 9 aug 2017 @ 10:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Televisie
- 9 aug 2017 @ 10:48
- Sjaak Hoogkamer
Disney stopt met de verkoop van films aan videobedrijf Netflix en start haar eigen onlinediensten. De lopende overeenkomst met Netflix om films van Disney te streamen wordt, zo meldt fd.nl vandaag, per eind 2019 opgezegd.
Fd.nl meldt verder dat Disney twee nieuwe streamingdiensten sportprogramma's en familiefilms rechtstreeks aan consumenten gaat aanbieden. Het abonnee-sportkanaal zal vanaf volgend jaar jaarlijks 10.000 evenementen verslaan waaronder wedstrijden uit de hoogste Amerikaanse baseball-, voetbal- ijshockey- en tenniscompetities. In 2019 biedt Disney consumenten een onlinedienst voor nieuwe en bestaande films. Door deze kanalen via wifi te streamen, hoeven gebruikers niet langer hele bundels van kanalen af te nemen bij traditionele kabel-tv-aanbieders als Comcast en AT&T.
Kijkers streamen in toenemende mate alleen de kanalen die ze aantrekkelijk vinden. Zowel de filmkanalen als sportkanaal ESPN van Disney ondervinden hier veel hinder van omdat het nu nog in die bundels wordt verkocht. In het afgelopen kwartaal zegden bijna een miljoen Amerikaanse huishoudens hun tv-abonnement op. Om de nieuwe visie kracht bij te zetten, koopt Disney een 42% belang in BamTech, dat honkbalwedstrijden streamt, voor $1,58 mrd. Disney bezat al 33% in het bedrijf.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing