Disney stopt met Netflix

Disney stopt met Netflix
  • Media
  • 9 aug 2017 @ 10:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Televisie

Disney stopt met de verkoop van films aan videobedrijf Netflix en start haar eigen onlinediensten. De lopende overeenkomst met Netflix om films van Disney te streamen wordt, zo meldt fd.nl vandaag, per eind 2019 opgezegd.

Fd.nl meldt verder dat Disney twee nieuwe streamingdiensten sportprogramma's en familiefilms rechtstreeks aan consumenten gaat aanbieden. Het abonnee-sportkanaal zal vanaf volgend jaar jaarlijks 10.000 evenementen verslaan waaronder wedstrijden uit de hoogste Amerikaanse baseball-, voetbal- ijshockey- en tenniscompetities. In 2019 biedt Disney consumenten een onlinedienst voor nieuwe en bestaande films. Door deze kanalen via wifi te streamen, hoeven gebruikers niet langer hele bundels van kanalen af te nemen bij traditionele kabel-tv-aanbieders als Comcast en AT&T.

Kijkers streamen in toenemende mate alleen de kanalen die ze aantrekkelijk vinden. Zowel de filmkanalen als sportkanaal ESPN van Disney ondervinden hier veel hinder van omdat het nu nog in die bundels wordt verkocht. In het afgelopen kwartaal zegden bijna een miljoen Amerikaanse huishoudens hun tv-abonnement op. Om de nieuwe visie kracht bij te zetten, koopt Disney een 42% belang in BamTech, dat honkbalwedstrijden streamt, voor $1,58 mrd. Disney bezat al 33% in het bedrijf.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken