Harper's Bazaar zet diversiteit centraal

15aug 201715:50
  • Media
  • 10674 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftuitgeversInspiratieTijdschriften

nieuws Het septembernummer van Harper’s Bazaar staat helemaal in het teken van wat de redactie 'het urgentste maatschappelijke thema van nu' noemt: diversiteit. 'De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten.'

Diversiteit is al enige tijd een hot issue in de mediawereld, maar in de praktijk verandert er nog maar weinig. Toeval of niet: behalve Harper's Bazaar heeft ook Vogue besloten om in haar september-editie in te zoomen op diversiteit. 

Ook in essays en columns vormen diversiteit en 'het nieuwe normaal' de rode draad. Speciaal voor Bazaar blikt Sylvana Simons in een aangrijpend, zelfgeschreven stuk terug op de afgelopen turbulente periode. Gastschrijvers Valentijn de Hingh, Diana Matroos en Annemarie Oster beschrijven vanuit hun eigen perspectief wat er mis is met de huidige schoonheidsnormen en waarom inclusiviteit voor iedereen goed is.

Cécile Narinx: 'Modewereld moet eerlijker'

Om Bazaar en andere bladen zo divers mogelijk te maken en te houden nodigt hoofdredacteur Cécile Narinx modellen, fotografen, schrijvers en andere creatieven uit ondervertegenwoordigde groepen uit om zich en masse te melden bij agentschappen, bureaus en redacties. En vraagt iedereen om op social media inspirerende bijdragen te leveren met de hashtag #hetnieuwenormaal. ‘Want de modewereld echter en eerlijker maken, en diversiteit gewoon maken, dat kunnen we alleen maar met z’n allen', aldus Narinx.

Nrinx schreef ook zelf een opiniestuk waarin ze de balans opmaakt over diversiteit in de modewereld. Het septembernummer van Harper’s Bazaar is vanaf 15 augustus verkrijgbaar in de winkel en via MyMagazines.nl.

Hearst International, onderdeel van Hearst Corporation, geeft als ’s werelds grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften ruim 300 edities in meer dan honderd landen uit. Belangrijke titels in het portfolio zijn Cosmopolitan, Elle, Esquire en Harper's Bazaar. 

Lees ook: Waarom mislukt diversiteit in reclame en media?


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk