Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions
  • Media
  • 7 aug 2017 @ 14:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BloggenBranded contentTijdschriftenSocial media

Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencer marketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met Influencer Solutions speelt Hearst Netherlands in op de ontwikkelingen in influencer marketing.

Via Influencer Solutions biedt Hearst branding partners verschillende content formats gemaakt door drie typen contentmakers waarmee op drie manieren impact wordt gerealiseerd.

Drie lagen van invloed

1  Experts  
2  BN’ers en BI’ers (Bekende Influencers)
3  (micro) Influencers

Drie lagen van impact

1  Kwaliteit en vertrouwen
2  Inspiratie en aspiratie
3  Persoonlijk en dichtbij

De content die deze drie groepen influencers maken, wordt verspreid op de (owned) kanalen van de mediamerken van Hearst. 

De kracht van micro influencers

Hearst kiest er bewust voor om te werken met (micro) influencers die gescout worden op talent en skills in plaats van op engagement alleen. Door zich te richten op talentvolle makers in plaats van influencers met slechts een groot bereik kan de content rekenen op meer engagement en hebben campagnes met een branding partner meer impact. Behalve talentvolle makers gescout op Instagram maken ook de eigen editors van Hearst onderdeel uit van de influencer projecten.

Met Influencer Solutions speelt Hearst in op de trend waarbij er sprake is van een verschuiving van push naar pull marketing en een kritische consument die het (maatschappelijk) doel (purpose) van een merk steeds belangrijker vindt.
 


Cosmopolitan’s Life Goal Network

Influencer Solutions is al operationeel. Cosmopolitan deed in juli de soft launch van Life Goal Network.

www.hearst.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken