JCDecaux gaat adverteren op Amsterdamse veerpont

JCDecaux gaat adverteren op Amsterdamse veerpont
  • Media
  • 10 aug 2017 @ 15:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikPromotieReclameOutdoor

JCDecaux introduceert vervoersreclame te water: adverteerders kunnen voortaan ook de veerpont van OV-bedrijf GVB tussen Amsterdam Centraal en stadsdeel Noord inzetten voor een volledige bestickering.

Het GVB en buitenreclame-exploitant JCDecaux tillen hiermee hun overeenkomst 'naar een volgend niveau'. De twee partijen werken reeds samen op het gebied van trambestickering in Amsterdam. 

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland: 'Dit is een ontzettend mooie uitbreiding van ons Amsterdamse media-aanbod. Een groot deel van de inwoners van de stad woont in Noord en maakt dagelijks meerdere keren gebruik van dit traject. Bovendien vinden in dit stadsdeel ook steeds meer culturele activiteiten plaats. De campagnes hebben vanwege hun afwijkende vorm een enorm verrassingseffect en daarmee verwachten we een flinke impact.'

55.000 gebruikers per dag

Dagelijks gebruiken zo’n 55.000 mensen de Amsterdamse pont. De Vries: 'Dit mediumtype biedt adverteerders een fantastische mogelijkheid om abri-campagnes uit te breiden en reizigers die onderweg naar de pont affiches tegenkomen nogmaals aan te spreken met een enorme uiting.'

JCDecaux spreekt zelf van project 'Total View Veerpont'. De reclame-inzet van de pont tussen Centraal Station en Amsterdam Noord is een pilot tot april 2018 en te boeken in campagnes van acht weken. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken