Bestedingen radioreclame stabiel in eerste helft 2017

Bestedingen radioreclame stabiel in eerste helft 2017
  • Media
  • 29 aug 2017 @ 12:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikRadio

RAB, het Radio Advies Bureau publiceert de radioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2017. De netto radioreclamebestedingen kwamen uit op 104,8 miljoen euro; 45,9 miljoen euro in het eerste kwartaal en 58,9 miljoen euro in het tweede kwartaal. Dit is nagenoeg gelijk aan de omzet van vorig jaar (-1%).

De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen euro) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen euro). In de eerste helft van 2017 bereikte radio als medium wekelijks 13.132.000 luisteraars, 88% van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag. 

De top-3 van branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op nummer één, transport/automotive staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio.

Renault is de grootste radio-adverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer drie is Volkswagen. Aldi komt met stip op de vierde plaats. Ziggo sluit de top vijf.

Bron: Nielsen en NLO / GfK, jan-jun 2017, week, 6-24 uur

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken