Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School

Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School
  • Media
  • 8 aug 2017 @ 12:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentJournalistiekTijdschriftuitgeversUitgevers

Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit 'online tabloid' WTF.nl. Alle content is verdwenen en de url verwijst door naar de sectie Opmerkelijk van NU.nl.

Naar School werd in 2015 gelanceerd voor ouders van schoolgaande kinderen en won prompt een Mercur, als beste lancering van het jaar. Het is uitgever Sanoma niet gelukt de titel winstgevend te maken. Hoofdredacteur Hilde Tholen zegt op Villamedia.nl dat de focus van Sanoma op grote merken ervoor zorgt dat nichetitels als Naar School niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben.

Het aantrekken van adverteerders bleek lastig. Bovendien heeft Bruna aangekondigd volgend jaar te stoppen met het vullen van seciale af te halen schooltasjes – een variant op de gratis babybox van Ouders van Nu. 

Stekker uit WTF.nl

Het einde van WTF.nl gebeurde stiekemer. Vorige week dinsdag was alle content ineens verwijderd en verwijst de url WTF.nl door naar de sectie 'Opmerkelijk' van de veel grotere zustertitel NU.nl. Het merk WTF wordt ook niet meer genoemd op de corporate website van Sanoma.

WTF werd vijf jaar geleden gelanceerd als hippe nieuwssite voor jongeren. Met succes, zo leek het: een jaar na lancering scoorde WTF al zes miljoen pageviews en tien miljoen mobiele views. De reden achter het stopzetten is niet bekend, al is bekend dat Sanoma een strategie heeft waarbij gemikt wordt op grote, sterke merken. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken