Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School
- Media
- 8 aug 2017 @ 12:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentJournalistiekTijdschriftuitgeversUitgevers
- 8 aug 2017 @ 12:19
- Jeroen Mirck
Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit 'online tabloid' WTF.nl. Alle content is verdwenen en de url verwijst door naar de sectie Opmerkelijk van NU.nl.
Naar School werd in 2015 gelanceerd voor ouders van schoolgaande kinderen en won prompt een Mercur, als beste lancering van het jaar. Het is uitgever Sanoma niet gelukt de titel winstgevend te maken. Hoofdredacteur Hilde Tholen zegt op Villamedia.nl dat de focus van Sanoma op grote merken ervoor zorgt dat nichetitels als Naar School niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben.
Het aantrekken van adverteerders bleek lastig. Bovendien heeft Bruna aangekondigd volgend jaar te stoppen met het vullen van seciale af te halen schooltasjes – een variant op de gratis babybox van Ouders van Nu.
Stekker uit WTF.nl
Het einde van WTF.nl gebeurde stiekemer. Vorige week dinsdag was alle content ineens verwijderd en verwijst de url WTF.nl door naar de sectie 'Opmerkelijk' van de veel grotere zustertitel NU.nl. Het merk WTF wordt ook niet meer genoemd op de corporate website van Sanoma.
WTF werd vijf jaar geleden gelanceerd als hippe nieuwssite voor jongeren. Met succes, zo leek het: een jaar na lancering scoorde WTF al zes miljoen pageviews en tien miljoen mobiele views. De reden achter het stopzetten is niet bekend, al is bekend dat Sanoma een strategie heeft waarbij gemikt wordt op grote, sterke merken.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing