Ster komt met realtime pre-rolls voor CTV-app NPO Start

Ster komt met realtime pre-rolls voor CTV-app NPO Start
  • Media
  • 31 aug 2017 @ 00:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnline advertisingTelevisieReclame

De NPO houdt woord als het gaat om fors meer investeren in online en on demand. Ster is gestart met de verkoop van realtime pre-rolls in de CTV-omgeving (connected tv) van NPO Start. Om dit mogelijk te maken heeft de reclamedienst van de NPO zijn samenwerking met video-adserving-platform SpotX verder uitgebreid.

Door het uitbreiden van de advertentiemogelijkheden binnen de CTV-omgeving anticipeert Ster op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht mogelijk relevante commercials aan de consument te tonen. De CTV-app van NPO Start is beschikbaar op alle smart-tv-toestellen van LG, Philips en Samsung.

Het aantal huishoudens met internettoegang op de tv is afgelopen half jaar met 14% gestegen tot 42%. In dit tempo heeft in 2018 meer dan de helft van de huishoudens CTV en kunnen ‘over-the-top’-diensten concurreren met het aanbod van de tv-netwerken. 'Door het openstellen van de CTV-inventory van NPO Start spelen we in op die ontwikkeling', zegt algemeen directeur Frank Volmer van Ster. 'Daarbij bieden we adverteerders extra bereik en een efficiënte en effectieve manier van inkopen via het SpotX-platform. Maar bovenal stelt het adverteerders in staat om zo gericht mogelijk te adverteren en zo de consumenten commercials te tonen die voor hen interessant zijn.'

Jumbo eerste adverteerder

De eerste campagne die zichtbaar is via de CTV-app is die van Jumbo Supermarkten. 'In nauwe samenwerking met ons mediabureau UM, Ster en SpotX zet Jumbo deze stap om het bereik van onze campagne te vergroten en learnings op te doen met dit soort media-innovaties', aldus Wim Junte, marketingdirecteur a.i. van Jumbo. 

Door het aanbieden van realtime pre-rolls reageert Ster op de toenemende vraag van adverteerders naar een product dat realtime kan worden ingekocht. 'Het is mooi om te zien dat Ster innoveert. In onze optiek is het openstellen van de CTV-inventory een belangrijke stap voor Nederland richting de toekomst van programmatic tv met minder storende reclames in kortere blokken. Iets wat naadloos aansluit bij onze roadmap om in 2018 ook live-tv programmatic te ontsluiten', aldus Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux & Nordics.

SpotX zorgt er met haar video ad serving platform voor dat media-owners, zoals premium publishers en broadcasters, hun advertentieopbrengsten kunnen maximaliseren. Zo biedt het platform de technologische infrastructuur voor moderne ad serving en programmatic video, waaronder outstream video-adunits en oplossingen voor connected tv. SpotX geeft publishers en broadcasters de volledige controle en inzichten die nodig zijn om het koopgedrag van adverteerders en mediabureaus te begrijpen. Bovendien zorgt deze transparante werkwijze ervoor dat zij hun video-inventory kunnen optimaliseren op desktop, mobile en connected devices. Het hoofdkantoor van SpotX bevindt zich ten noorden van Denver. Daarnaast heeft SpotX kantoren in New York, San Francisco, Londen, Sydney, Amsterdam, Stockholm, Hamburg, Belfast en Singapore. 

Elwin Gastelaars, managing director van SpotX Benelux. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken