Jaap Biemans: creatieve frisheid en lef belonen bij Mercurs
- Media
- 11 sep 2017 @ 12:21
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - AwardsTijdschriften
- 11 sep 2017 @ 12:21
- Sjaak Hoogkamer
In het jubileumjaar van de Mercurs is de Cover van het Jaar terug op het erepodium. In 2011 werd-ie voor het laatst uitgereikt aan Vrij Nederland, voor de cover van de Seksspecial. De inschrijving voor de Mercurs 2017 is geopend en duurt tot 4 oktober 2017.
Artdirector Jaap Biemans - met Volkskrant Magazine vorig jaar winnaar van de Mercur Artdirection - is altijd met covers bezig. Wekelijks voor Volkskrant Magazine en hij plaatst de beste covers ter wereld op zijn site coverjunkie.com. Hij is dan ook enthousiast over de herinvoering van deze Mercur: ‘Waar veel tijdschriften grafisch gezien in middelmatigheid en veiligheid blijven hangen, moet juist creatieve frisheid en lef beloond worden. Zeker nu. Creativiteit is de manier om je te onderscheiden van de concurrent.’ Inzenden van covers en andere categorieën kan tot 4 oktober aanstaande.
Nieuwe hoofdprijs
Dit jaar zijn er elf categorieën, met een nieuwe hoofdprijs: Mercur Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercur Magazine van het Jaar en Mercur Mediamerk van het Jaar, die afgelopen jaar stevig met elkaar concurreerden. 'Deze hoofdprijs biedt alle ruimte voor innovatieve ontwikkelingen', zo meldt MMA-directeur Harriët Schrier. 'Denk dus bij het inzenden vooral niet alleen aan print, maar aan het crossmediale portfolio dat de magazinemerken bieden.'
Voor de oeuvreprijs, de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines en voor de Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar kan niet worden ingezonden. Er zijn geen kosten aan het inzenden verbonden.
De negen Mercur-categorieën waarvoor kan worden ingezonden zijn:
•Mercur Artdirection van het Jaar
•Mercur BeLOFte van het Jaar
•Mercur Cover van het Jaar
•Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
•Aldipress Mercur Lancering van het Jaar
•Mercur Magazinemerk van het Jaar
•PostNL Mercur Marketingactie van het Jaar
•Mercur Merkinnovatie van het Jaar
•Mercur Reportage van het Jaar
De nominaties worden bekendgemaakt op 9 november. De extra feestelijke uitreiking van de Mercurs is donderdagavond 14 december in het Amsterdamse DeLaMar Theater. De 20e jubileum-editie heeft volgens de organisatie nog vele verrassingen in petto. Daarover volgt in het najaar meer informatie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing