May-Britt Mobach (Amayzine.com): Print is perfecte marketingtool
- Media
- 27 sep 2017 @ 09:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune
- 27 sep 2017 @ 09:40
- Sjaak Hoogkamer
Amayzine.com heeft een online achterban van 400.000 unieke bezoekers per maand en trakteert haar lezeressen sinds kort ook op print. Het derde print magazine van Amayzine is inmiddels een feit. Het magazine is een bonanza van mode, fotomodellen en interviews en steekt menig ander vrouwenmagazine naar de kroon. Waarom print? MarketingTribune in gesprek met hoofdredacteur May-Britt Mobach (links op de foto): ‘We wilden graag een marketingextensie, een fysieke zichtbaarheid op terras en strand.’
Mobach is ondanks haar succesvolle online magazine nog steeds een ‘printdier’. ‘Ik vind het een perfecte aanvulling op ons online magazine dat toch vluchtiger is en vaak kortere artikelen bevat. Met een papieren magazine kan ik lekker uitpakken in tekst, fotografie en vorm en een extra cadeautje maken voor mijn lezeressen.’ In de 3e editie shinen Bella Hay, Maartje Verhoef, Jessie Bloemendaal, Emma Deckers, maar ook de New Cool Collective met Vivian Hoorn, Noor de Groot, Claire Cliteur en Kae Sutherland die hun geheimen en carrièrelessen delen.
Daphne Deckers toont trots de reportage met haar dochter Emma in de jongste editie van Amayzine Magazine
Pronken
Het eigen print magazine is volgens haar helemaal geen groot risico. ‘Welnee, mensen doen daar altijd zo nerveus over. Print is niet dood. Het is begonnen toen we bij een event een keer een digitaal magazine hadden laten drukken in een superkleine oplage. We kregen daar zoveel leuke en positieve reacties op, onder meer via ons Instagram account, dat we besloten een magazine te maken met een oplage van 20.000 exemplaren. Het toont hoe betrokken onze lezersgroep is en hoe graag ze met ons willen pronken als het ware. Het hoort gewoon bij ons in de 360 graden strategie waarin we met het blad willen inspireren en de allure van het merk willen tonen.’
Financieel
Ook de adverteerders zoals Sisley, Renault en Chanel waren volgens Mobach dolenthousiast en juichen de komst van print toe. Van enige jaloezie bij de ‘zusjes’ Marie-Claire, JAN, Nouveau of Harper’s Bazaar merkt ze niets, integendeel, ze krijgt alle lof. ‘Ben ik ook trots op. Ik zit zelfs met een paar van de bladen in een speciaal actiepakket, geen centje pijn. Verschil is wel dat ik voor 4.95 alle internationale modeshows heb en dat de andere titels veel meer vragen voor dezelfde content.’
Van de eerste 2 edities zijn in totaal 15.000 exemplaren verkocht. Hoewel uitgeven van een printeditie een kostbare aangelegenheid is, probeert Mobach de kosten te drukken dankzij samenwerkingen met de losse verkoop en advertentieverkoop. ‘Hierbij proberen we op een andere manier te denken. Zo hebben we in onze vorige uitgave een complete productie in Parijs geschoten met al onze editors in samenwerking met Renault. Ik vind het leuk om verder te gaan dan de platte advertentie. Bovendien bied ik onze adverteerder meteen ook online exposure aan dus je krijgt waar voor je geld bij ons.’
Marketingtool
De derde editie met 252 pagina’s ligt inmiddels op 3600 verkooppunten in Nederland met een recordoplage van 25.000 exemplaren. Mobach is blij en tevreden met haar nieuwe marketingtool. ‘Je maakt je merk met print heel tastbaar en dat smaakt naar meer. Met print wordt het platform amayzine.com nog completer en volwassener. De merken nemen je nog serieuzer, je krijgt nu opeens uitnodigingen die je nooit eerder kreeg. Voor volgend jaar gaan we sowieso weer 2 mode-edities maken in maart en september en een stijlgids. Ik merk dat het voor mezelf ook een verrijking is. Misschien gaan we wel boeken maken!’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing