Persgroep strikt 20e stad voor lokaal platform Indebuurt

20sep 201710:55
  • Media
  • 11417 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepContentJournalistiekUitgevers

nieuws Persgroep breidt Indebuurt verder uit. Ook de inwoners van Doetinchem kunnen vanaf nu dagelijks terecht op het hyperlocal platform. De dagbladuitgever sluit met de Gelderse gemeente de twintigste stad aan op Indebuurt.nl. Al ruim 1,5 miljoen mensen gebruiken dit lokale platform, die samen meer dan 10 miljoen pagina’s bekijken.

Indebuurt.nl informeert en inspireert inwoners van een stad via nieuws, artikelen, aanbiedingen en tips over wat er allemaal in hun buurt gebeurt en te beleven valt. De Persgroep is met 143 weekkranten en negen regionale dagbladen al erg actief op de lokale markt. Indebuurt.nl is daar de lokale digitale toevoeging op.

Het nieuwe platform van Indebuurt.nl begon in 2016 als test in Delft, waarna eind vorig jaar besloten is uit te breiden naar Utrecht en Dordrecht. Het indebuurt-team heeft inmiddels voldoende ervaring en kennis opgedaan om te kunnen concluderen dat de formule succesvol is. Zowel het aantal gebruikers per stad als het aantal bezoeken per gebruiker laat een stijgende lijn zien. De afgelopen maanden is indebuurt.nl versneld uitgerold, waarbij maar liefst negen steden in de laatste drie maanden zijn gestart.

'Formule raakt juiste snaar'

Rudie Heinen, manager van Indebuurt.nl: 'Als team zijn wij erg trots dat wij in amper een jaar in 20 grote steden een goede start hebben kunnen maken. We merken dat wij met onze formule de juiste snaar weten te raken in een stad en zodoende echt iets kunnen toevoegen voor inwoners en ondernemers. Bovendien hebben we gemerkt dat we duidelijk aanvullende doelgroepen weten aan te spreken ten opzichte van de andere titels binnen de Persgroep. Zo is de grootste groep die we bereiken tussen de 25 en 34 jaar oud en vrouw.'

Erik Roddenhof, CEO van De Persgroep Nederland: 'Met al onze regionale titels van ADR Nieuwsmedia, de regionale nieuwssites en ons huis-aan-huis-portfolio hebben we op lokaal niveau al een flink bereik, maar we misten een sterk digitaal lokaal platform. De eerste steden waren voor ons een toets of het zou lukken. Nu we vele steden verder zijn, weten wij het antwoord: lokaal en digitaal gaan goed samen, als je het maar met passie doet voor de inwoners en tegelijkertijd echt nadenkt over hoe je lokale ondernemers kunt helpen.'

Lees ook: Persgroep-interview over 'less is more in advertising'. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk