RTL Nederland neemt meerderheidsbelang in Adfactor

RTL Nederland neemt meerderheidsbelang in Adfactor
  • Media
  • 19 sep 2017 @ 12:43
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieReclameOnline advertisingZakelijk

RTL Nederland lijft Adfactor in. De broadcaster neemt een meerderheidsbelang van 60% in het digitale advertsingbureau. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief. Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag.

Het 13-jarige Haagse bedrijf Adfactor heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing (native advertising) en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere de RTL MCN krijgen adverteerders nog meer mogelijkheden om op maat gemaakte campagnes bij beide partijen in te zetten om de juiste doelgroep te bereiken.

Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland: 'Onze sales-strategie is tweeledig. Enerzijds de autonome ontwikkeling van ons salesaanbod en anderzijds het verrijken ervan in partnership met sterke lokale spelers. Adfactor heeft een dijk van een reputatie in digital content marketing, met name native advertising, en een groot netwerk van kwalitatieve content creators en influencers. Door die kracht te combineren met het marktleiderschap in branded content van RTL vergroten we ons bereik en creëren we nog meer kansen voor adverteerders om hun merk te laden bij specifieke doelgroepen in een kwalitatieve omgeving.'

Synergie met video

Phileas Fox, director en mede-oprichter van Adfactor: 'De enorme synergie op het gebied van onze ambities, thema’s en influencers heeft ons bij elkaar gebracht. Met name op het gebied van video, met bijvoorbeeld RTL MCN, is RTL de perfecte partner voor verdere groei. Het gecombineerde bereik en de hieruit verkregen data bieden Adfactor in de nabije toekomst kansen voor innovatie van content marketing. RTL kan op zijn beurt gebruikmaken van ons portfolio, content en influencer marketing expertise. Dat betekent groei voor beide partijen en een rijker aanbod voor adverteerders.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken