Ziggo Sport werkt samen met Remiqz

Ziggo Sport werkt samen met Remiqz
  • Media
  • 28 sep 2017 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieTelevisieSport

Ziggo Sport gaat nauw samenwerken met Remiqz. Het sportkanaal gaat in zijn door Southfields geproduceerde voetbalprogramma’s Rondo en Deportivo United vanaf heden gebruik maken van de diensten en wetenschappelijke inzichten van Remiqz. Centraal hierbij staat de door Remiqz ontwikkelde EuroPlayerIndex (EPI), de objectieve maatstaf voor de kwaliteit van spelers.

Remiqz adviseert professionele voetbalclubs met wetenschappelijke inzichten op het gebied van financiën, spelersbeoordeling en transferbeleid. Aan de hand van de EuroClubIndex (ECI), de enige objectieve ranglijst van alle Europese voetbalclubs die een nauwkeurigheid van 97,3% laat zien in haar voorspellingen, heeft Remiqz een betrouwbare en accurate index van alle professionele spelers ontwikkeld. Deze EuroPlayerIndex (EPI) helpt clubs bij het nemen van beslissingen, waaronder het aankopen van spelers, op basis van objectieve data in een voetbalwereld vol meningen en belangen.
Aanvulling voor zowel programma’s als kijker

Arthur Zuijderwijk, directeur van de televisieproducent Southfields en producent van Rondo en Deportivo United: ‘We verheugen ons erop gebruik te kunnen maken van de diensten van Remiqz. De gegevens die Remiqz aanlevert worden gezien als een wezenlijke aanvulling op de inhoud van de programma’s. In een tijd waarin big data en transparantie een steeds grotere rol spelen in het beleid van voetbalclubs, wil Southfields beschikken over een partner die zich specialiseert in analytische, objectieve informatie. Met Remiqz hebben we deze partner gevonden.’

Robert Slijk, Managing Director van Remiqz, ziet veel voordelen in de samenwerking.‘We kijken erg uit naar het ondersteunen van de programma’s op Ziggo Sport. Onze objectieve kennis draagt bij aan de vele voetbaldiscussies die er in ons land gevoerd worden. De informatie die wij leveren kan argumenten bevestigen of ontkrachten op basis van wetenschappelijke kennis en objectieve data. Onze missie is dat de kijker van Ziggo Sport de EuroPlayerIndex uiteindelijk op dezelfde manier gebruikt als de grote voetbalclubs waarmee we nu al samenwerken.’ 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken