BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab

12okt 201710:38
  • Media
  • 6508 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Televisie

nieuws BNNVARA is een strategische samenwerking met FreedomLab gestart. In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken.

Het project wordt geleid door BNNVARA-journalist Francisco van Jole.

Van Jole: 'De vragen voor dit project zijn breed maar essentieel; hoe vertellen we straks verhalen? Maar ook: wie bepaalt waar mensen naar kijken? En hoe houd je de aandacht vast van de consument in een wereld die draait om afleiding en alerts?'

FreedomLab is een campus, consultancy en denktank voor creatieven, engineers en ondernemers, gevestigd in Amsterdam. Er wordt onderzoek gedaan naar toekomstontwikkelingen en -toepassingen ten aanzien van een breed scala aan onderwerpen, van media tot gezondheidszorg en van consumptie tot investeringen. 

Roland van der Vorst, Managing Director van FreedomLab en hoogleraar bij de vakgroep Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft: 'Bij FreedomLab houden we ons bezig met de vraag hoe organisaties zichzelf kunnen herdefiniëren in het licht van de toekomst. BNNVARA heeft als brede publieke omroep een belangrijke functie in de Nederlandse samenleving. Maar wat is nog publiek in tijden waarin grote commerciële persoonlijke media platforms een steeds prominentere rol spelen? Hoe binden we mensen en hoe kan technologie helpen om de positie van BNNVARA te versterken? We vinden het fantastisch om samen met BNNVARA concrete antwoorden te vinden op deze vragen.'

Marc Adriani, zakelijk directeur van BNNVARA: 'We zijn een jonge omroep en alleen daarom al erg toekomstgericht. Daar past bij dat we onze eigen weg uitzetten en dus ook de toekomst verkennen. Een ding staat vast: de concurrentie om de aandacht van het publiek zal heviger worden. Wij willen weten wat we moeten doen om ook daarin voorop te blijven lopen. BNNVARA FreedomLab is een unieke samenwerking om over de horizon van het medialandschap heen te kijken en antwoorden te vinden.'

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk