Eric Kip voorzitter van totaal vernieuwd MWG-bestuur
- Media
- 24 okt 2017 @ 00:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentMediabureauStrategieMedia
- 24 okt 2017 @ 00:00
- Redactie Media
Eric Kip, managing director van Exterion Media, is de nieuwe voorzitter van het MWG-bestuur. Hij is de opvolger van Ton Rozenstraten, CCO bij RTL. Kip heeft het beleid aangescherpt onder het motto ‘fresh thinking’. MWG stelt zich ten dienst om media nog meer te verbinden met merken, content en (data)technologie. Daarbij wil MWG zich vooral focussen op de raakvlakken van media met deze drie disciplines.
Met de circa 35 jaarlijkse MWG-activiteiten moet meer gedifferentieerd worden naar specifieke doelgroepen, waardoor relevantie en duiding toenemen. Specifieke aandacht is er voor de digital professionals, de adverteerders en de jonge professionals in het vak. Het streven is om ook meer diversiteit te creëren in de vorm van de events, met meer aandacht voor interactie en betrokkenheid.
Nieuwe voorzitter Eric Kip: 'Door nóg nadrukkelijker de verbinding te zoeken tussen media en andere disciplines wil MWG de waarde voor haar (toekomstige) leden vergroten. We zullen ons vooral richten op de betekenis van de ontwikkelingen in ons landschap. Wanneer we bijvoorbeeld praten over “programmatic buying” zullen we minder ingaan op de technologie, maar ons meer focussen op de impact van “programmatic buying” op bijvoorbeeld merken.'
Onderstaande bestuursleden maken plaats voor:
- Arno Lubrun (Facebook), vice voorzitter, financiën, Club MWG voor René Zeedijk (MediaScience)
- Cornelie Weller (Publicis One), AMMA voor Klaartje Kuypers (BrandDeli)
- Didi van Doggenaar (Robot Kittens), YIM commissie voor Pénélope Mazloumidès (PHD Media)
- Hank van Dijk (FootScout), mediacongres voor Maiko Valentijn (MediaCom)
- Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision), programmacommissie voor Saskia Caelen (Mindshare)
- Nicole Engels (NPO), onderzoek voor Inge Monsees (GfK)
- Ton Rozestraten (RTL), voorzitter voor Eric Kip (Exterion Media)
Bovenstaand bestuur wordt compleet gemaakt met de twee zittende bestuursleden Rob van Griensven (Heineken), sponsoring & relatiemanagement, en Roos Franssen (NS), pr & communicatie.
MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media en merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten.
Het nieuwe MWG-bestuur: René Zeedijk (MediaScience), Pénélope Mazloumidès (PHD), Maiko Valentijn (MediaCom), Saskia Caelen (Mindshare), Eric Kip (Exterion), Klaartje Kuypers (BrandDeli), Rob van Griensven (Heineken) en Roos Franssen (NS). Inge Monsees (GfK) ontbreekt op de foto.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- content
- voorzitter
- mediabureaus
- bestuur
- PHD
- strategie
- MediaCom
- Mindshare
- MediaScience
- Eric Kip
- media
- Pénélope Mazloumidès
- MWG
- René Zeedijk
- Saskia Caelen
- Maiko Valentijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing