Hearst Magazines koopt G+J Media Nederland
- Media
- 17 okt 2017 @ 13:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersContent
- 17 okt 2017 @ 13:46
- Redactie Media
Het te koop staande Gruner + Jahr Media Nederland wordt geheel overgenomen door concurrent Hearst. G+J is uitgever van mediamerken als Glamour, Vogue, National Geographic en Custom Content. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan en Esquire 5,5 miljoen mensen bereikt.
Dit werd bekend gemaakt door Steven R. Swartz en David Carey, respectievelijk de CEO en de 'magazines president' van Hearst. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaaf afgerond. De voorwaarden zijn nog niet bekendgemaakt.
Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever in de VS en de grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften wereldwijd, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen, en dochterondernemingen in volledig eigendom in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. In de VS bereikt Hearst Magazines met zijn gedrukte en digitale media maandelijks bijna 123 miljoen lezers en websitebezoekers.
'Hearst staat in elke markt en op elk platform bekend om zijn pakkende content, dynamische oplossingen en creatieve programma's', meldt Carey. 'We zetten in op innovatie en groei door zowel autonome investeringen als overnames, en we verwelkomen de respectabele merken die G+J in Nederland heeft gevestigd en gekoesterd.'
Luc van Os, ceo van Hearst Netherlands, zegt: 'Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen.'
Julia Jäkel, ceo van Gruner+Jahr: 'Met Hearst hebben we een koper gevonden die gelooft in zowel gedrukte als digitale media. We zijn ervan overtuigd dat Hearst de onderneming met succes verder zal ontwikkelen en dat onze Nederlandse activiteiten in goede, verantwoordelijke handen zijn.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing