Hertog en Marktplaats in finale publieksprijs Radio Advertising Awards
- Media
- 11 okt 2017 @ 10:41
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- AwardsReclameRadio
- 11 okt 2017 @ 10:41
- Redactie MarketingTribune
De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij de eerste twee genomineerden voor de nieuwe publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is eind juni 2018; tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau wordt de publiekswinnaar bekendgemaakt.
Hertog appelleert aan de verbeeldingskracht van geluid door de luisteraar te vragen: 'Neem je favoriete ijssalon eens in gedachten? Die smaken… die kleuren… mmmmm.' Dit begin van de radiocommercial is een mooie sfeermaker om de Hertog-boodschap - dat de consument nu thuis kan genieten van ijssalonsmaken - over te brengen. Deze radiocommercial smaakt heerlijk en levert Hertog een finaleplaats op voor de RAB publieksprijs. Reclamebureau True Ideas heeft deze radiocommercial ontwikkeld.
Ook Marktplaats maakt gebruik van de emotionele kracht van radioreclame. Door te inspireren met een serie van alledaagse en bijzondere momenten om de zomer te vieren. De oproep 'Ga ervoor. Het begint op Marktplaats' activeert mensen om de eerste stap te zetten. De kernbelofte is dat je alles kunt doen wat je wilt. Marktplaats brengt het binnen handbereik. Deze feelgood-radiocommercial gaat door naar de finale van de RAB Awards. Verantwoordelijk reclamebureau is N=5.
Voor het beluisteren van de radiocommercials en meer informatie over radioreclame: rab.fm
Het RAB organiseert eind juni 2018 de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs één van de awards is. Voor deze prijs worden per kwartaal voorrondes gehouden. Maandelijks wordt een selectie van vijf opvallendste radiocommercials beoordeeld door een consumentenpanel, de twee populairste commercials gaan door naar de kwartaalfinale. De beste twee radiocommercials uit deze kwartaalfinale zijn genomineerd voor de eindronde van de RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs.
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit. De totale steekproef (N=600 per meting) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden in het derde kwartaal van 2017.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing