Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo

Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo
  • Media
  • 25 okt 2017 @ 12:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioDoelgroepenSocial media

NPO-radiostation FunX heeft forse kritiek gekregen vanwege een actie op sociale media die gepaard ging met de hashtag 'no homo'. De zender promoot daarmee homohaat, luidt de kritiek. De programmaleiding spreekt van een 'fuck up' en heeft de actie inmiddels offline gehaald.

De jongerenzender riep volgers op om de knapste jongen die ze kende te 'taggen'. De melding 'No homo' geldt als straattaal voor als iets niet opgevat moet worden als seksuele toespeling naar iemand met hetzelfde geslacht. Dat viel niet goed op Twitter, waar de zender homofobie werd verweten. 

Programmaleider van Fun X Sharid Uppelschoten trok woensdagochtend het boetekleed aan. Ze spreekt van een 'fuck up'. Ze meldt op Twitter: 'Als programmaleider van FunX kan ik twee dingen zeggen: #nohomo is heel dom gekozen. Menselijke fout van een redacteur van ons. Als FunX iets niet propageert, is het homohaat.' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken