Marc Duijndam nieuwe CEO Sanoma in Nederland en België

Marc Duijndam nieuwe CEO Sanoma in Nederland en België
  • Media
  • 27 okt 2017 @ 11:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaTijdschriftuitgeversUitgeversMediastrategie

Marc Duijndam wordt per 1 januari 2018 de nieuwe CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Hij volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde. Duijndam rapporteert in zijn nieuwe rol aan CEO en president Susan Duinhoven op het Finse hoofdkantoor.

Marc Duijndam (48) is momenteel CEO van Funda, de grootste Nederlandse vastgoed website. Eerder was hij de eerste Country Director van Google Benelux, adviseur van het Europese management bij de opstart van LinkedIn in de Benelux en andere commerciële functies bij diverse mediabedrijven. Marc is tevens commissaris bij de online bedrijven Vonq en Inshared, alsmede in Relay42 en Holland Venture.

'Ik kijk ernaar uit om bij Sanoma te gaan werken', zegt Duijndam. 'Het grote portfolio van bekende en door de consument geliefde merken biedt alle kansen voor een verdere crossmedia-ontwikkeling. Na zo lang te hebben gewerkt bij pure-play online bedrijven, ben ik erg enthousiast om voor zo'n groot portfolio van diverse media-activiteiten verantwoordelijk te zijn.'

Susan Duinhoven, CEO van Sanoma: 'Marcs sterke online en commerciële media-ervaring, maken hem de perfecte persoon om de succesvolle strategie van Sanoma in de Nederlandse en Belgische markt verder voort te zetten. Hij heeft alle ervaring om onze sterke digitale merken zoals NU.nl en Fashionchick te laten groeien en in combinatie met onze sterke data assets kan hij de crossmedia-uitbreiding van onze andere merken stimuleren. Zijn focus op het ontwikkelen en coachen van teams zal ook onze organisatie een nieuwe impuls geven en kansen creëren voor iedereen, waardoor we als bedrijf de beste mediatalenten behouden en aantrekken.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken