New Skool Media werkt samen met Digital Enterprises

31okt 201713:24
  • Media
  • 12891 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclameOnline advertisingUitgeefstrategieSales

nieuws New Skool Media gaat een samenwerking aan met Online Mediahuis Digital Enterprises. Een substantieel deel van de online traffic zal automated gemonatized gaan worden door Next Day Media, een 100% dochter van Digital Enterprises. In de toekomst zullen beide partijen nadere samenwerkingsmogelijkheden met betrekking tot de online titels van New Skool Media en ONE Business nader aftasten. Enkele bekende titels uit het portfolio zijn Elsevierweekblad.nl, Beurs.nl, Beleggersbelangen.nl, Formule1.nl en Fiets.nl.

Next Day Media, de sales-tak van mediahuis Digital Enterprises, is een publishing trading desk en is gespecialiseerd in real-time bidding (RTB). Next Day Media richt op de omzetgroei van de online titels binnen New Skool Media en ONE Business. Beide bedrijven halen hiermee een sterke digitale partner in huis om naast hun sterke print activiteiten ook online grote stappen vooruit te zetten en hiermee future proof te zijn.

'Door de samenwerking met Digital Enterprises halen NSM en ONE expertise en ervaring in huis om het maximale rendement uit de traffic op hun titels te halen.  We beginnen de samenwerking dus met het volledig monetizen van de online traffic. Dit is een eerste stap in de richting van een mogelijk bredere samenwerking', aldus Melvin Bostelaar en Pascal Batelaan  Managing Directors van Digital Enterprises.  

Online advertentiegroei

Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: 'Digital Enterprises kan ons helpen om de online omzetten te optimaliseren. Dat is voor een uitgeverij als de onze belangrijk: naast de focus die we aanbrengen op offline en online abonnementen-omzet is het fijn dat we een partner hebben die ons verder helpt om in deze uitdagende markt de online advertentieomzet omhoog te stuwen.'

New Skool Media is in 2014 opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee en bestaat uit de werkmaatschappijen New Skool Exploitatie, ONE Business en Columbus. Het portfolio van New Skool Media bestaat inmiddels uit 23 titels.    

Digital Enterprises is in 2015 opgericht door Pascal Batelaan, Rob Kurvers en Melvin Bostelaar. Door een samenvoeging van hun bestaande activiteiten, een publishing trading desk, een development huis en een aantal bekende online titels, waarmee het alle key-competenties voor het online medialandschap verweven heeft in één online mediahuis en hiermee als één brand naar buiten treedt. Next Day Media, het saleshuis van Digital Enterprises, monetizet meer dan 135 websites in Nederland met maandelijks meer dan 650 miljoen impressies. De publishing-tak van Digital Enterprises bereikt maandelijks meer dan 8 miljoen unieke bezoekers. Twee bekende titels zijn Voetbalprimeur.nl met maandelijks ruim 3 miljoen unieke bezoekers, en BabyBytes.nl met maandelijks 800.000 unieke bezoekers. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk