Roosmarijn Reijmer: 'Mijn werk is muziek aan de man brengen'
- Media
- 23 okt 2017 @ 11:23
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaRadio
- 23 okt 2017 @ 11:23
- Lucas Boon
3FM-dj Roosmarijn Reijmer gaat per januari 2018 bij concert- en eventorganisator Friendly Fire aan de slag als hoofd marketing en creatie. In haar nieuwe functie gaat ze zich onder meer richten op de marketing en creatieve ontwikkeling van Best Kept Secret Festival. Vanwaar deze stap?
Opmerkelijke stap, zo van de radio naar marketing. Wat trekt je zo aan in marketing?
Mijn werk is muziek aan de man brengen. Dat doe ik nu als radio-dj met een microfoon en straks op andere manieren. Ik zie het dus niet zozeer als overstap naar marketing, want ik ga niet alleen marketing doen. Ik zie het meer als een stap van de radio naar een concert- en eventorganisator. Dus eerst deed ik verslag van eht Best Kept Secret Festival, en straks help ik mee aan de totstandkoming ervan.
Welke marketingvakmedia lees je zoal?
Ik lees alles wat los en vast zit, ben ook afgestudeerd in 'Tijdschrift' op de School voor Journalistiek. Ik lees dus óók MarketingTribune. Maar aangezien ik geen pure marketeer ben, gaan sommige artikelen soms ook een beetje langs me heen.
Wat is de afgelopen jaren de grootste ontwikkeling geweest op het gebied van contentmarketing?
Facebook. Om een voorbeeld te geven: veel dance-events genieten bekendheid puur omdat mensen op Facebook zien dat hun vrienden 'geïnteresseerd' zijn.
Bij MT zijn we van mening dat er meer topvrouwen moeten opstaan in het marketing umfeld. Hoe zie jij dat zelf?
Wat tof dat MarketingTribune er zo over denkt! Ik vind dat als je vrouwen maar ook allerlei etnische achtergronden in de mix gooit van mensen die plannen maken voor campagnes en posters, je leukere en betere en meer bijzondere ideeën krijgt. En daar wordt de hele marketingwereld dan weer beter en diverser van. Kortom, alleen maar winnaars!
Lees ook: Roosmarijn Reijmer (3FM) hoofd marketing bij Friendly Fire
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing