Telegraaf stapt uit Blendle Premium
- Media
- 5 okt 2017 @ 14:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentVerdienmodellenJournalistiekDagbladuitgevers
- 5 okt 2017 @ 14:22
- Redactie Media
Opnieuw een tegenvaller voor Blendle: na het vertrek van NRC stapt nu ook De Telegraaf deels uit de media-kiosk. De krant van wakker Nederland wil niet meer verbonden zijn aan de dienst Blendle Premium, waarbij lezers voor 10 euro per maand dagelijks twintig stukken mogen lezen.
De Telegraaf heeft inmiddels het contract met Blendle Premium opgezocht, dus zullen stukken uit de krant over enkele maanden niet meer te lezen zijn via de abonnementsdienst. De Telegraaf blijft wel de complete krant aanbieden via Blendle en losse artikelen verkopen via het platform.
Hoofdredacteur Paul Jansen laat aan Villamedia.nl weten dat zijn krant stopt met Premium omdat Blendle via dit abonnement bundels van artikelen verkoopt en zo te veel op de stoel van de uitgever gaat zitten. Bovendien zouden de verhalen te goedkoop worden aangeboden. Het zijn dezelfde redenen waarom NRC Handelsblad (eveneens eigendom Mediahuis) eerder helemaal met Blendle stopte.
'Blendle Premium is een succes'
Alexander Klöpping van Blendle heeft verbaasd gereageerd op de opzegging. Volgens hem is Premium een succes. Cijfers noemt hij niet, maar op de Blendle-blog schrijft hij: ‘Blendle-gebruikers maakten dit jaar een bedrag aan De Telegraaf over waarmee de jaarsalarissen van zes jonge journalisten betaald kunnen worden. Kost niks en het levert centen op van een doelgroep die normaal niet betaalt voor journalistiek.’
De kritiek van De Telegraaf en eerder NRC staat niet op zichzelf. Eerder hadden uitgevers kritiek op een marketingactie van Blendle waarbij het platform te veel content zou weggeven.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- verdienmodel
- Blendle
- Blendle Premium
- artikelen
- NRC
- Telegraaf
- abonnement
- Paul Jansen
- Mediahuis
- gestopt
- uitgever
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing