Hoofdredacteur Christiaan Ruesink stapt op bij kwakkelend Voetbal International

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink stapt op bij kwakkelend Voetbal International
  • Media
  • 29 nov 2017 @ 00:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalJournalistiekTijdschriftenVoetbal

Voetbal International gooit de eigen mediastrategie om, maar doet dat zonder hoofdredacteur Christiaan Ruesink. Hij stapt op om ruimte te maken voor iemand die verder gaat bouwen aan het moeizaam presterende voetbaltijdschrift. Daarbij krijgt online een groter aandeel dan print, dat nu nog altijd veruit de grootste pijler is van de titel.

Bij een bijeenkomst voor de medewerkers van Voetbal International zijn dinsdag de toekomstplannen gepresenteerd. In de afgelopen maanden is gewerkt aan een plan om verder te bouwen aan het voetbalmerk. VI is een van de grootste mediamerken van Nederland en moet in de toekomst over alle mediavormen beter renderen. Dat geldt zowel voor de digitale uitingen als voor het weekblad.

Inzet is een '24/7-werkwijze' waarbij de redactie zich moet ontwikkelen 'van meer print naar meer online georiënteerd'. Verder is gezocht naar logische samenwerkingen zoals het onderbrengen van de VI-kinderboeken bij WPG Kindermedia. De medewerkers verhuizen in 2018 van hun werklocatie in Utrecht naar Amsterdam.

'Na een periode met veel veranderingen wordt vooruit gekeken naar een gezonde toekomst en succesvolle jaren waarin VI doet waar het goed in is, namelijk het allerbeste voetbalnieuws brengen', zo meldt uitgever WPG in een persbericht.

Hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt  

Belangrijk nieuws is dat Christiaan Ruesink vertrekt bij Voetbal International. De hoofdredacteur, die begin mei 2016 overstapte van het AD, was eindverantwoordelijk voor alle digitale, online en printmedia en heeft een onrustige periode bij VI doorgemaakt. Voetbal International kende sinds zijn aantreden twee reorganisatierondes vanwege tegenvallende financiële prestaties. De inkrimping van 40% van de redactie heeft tot een noodzakelijke kostenbesparing geleid.

Ruesink is een bouwer, benadrukt WPG. 'Zo heeft hij tijdens zijn hoofdredacteurschap een nieuwe site en app geïntroduceerd. Daarnaast heeft het betaalde digitale platform VI PRO opgezet. In de afgelopen maanden had hij de opdracht om het merk VI voor te bereiden op een succesvolle toekomst en samen met de redactie een lange-termijnstrategie gepresenteerd aan de directie.'

Nu dat plan is afgerond heeft Ruesink besloten om plaats te maken binnen de organisatie zodat een ander kan verder bouwen aan VI. Het hoofdredacteurschap wordt interim ingevuld door Taco van den Velde, Peter Wekking, Dennis van Luling.

Sanne Visser, directeur bij VI-uitgever WPG Media, bedankt Ruesink voor zijn inzet en wenst hem succes bij het vervolg van zijn carrière. 'Christiaan heeft zich met hart en ziel ingezet voor VI, ik ben blij dat hij met zijn expertise tijdelijk onze collega’s bij de andere merken wil coachen en we hem zo tot 1 april kunnen behouden voor WPG Media.'

Lees ook: Commerciële presentatie Christiaan Ruesink op Sponsorcongres 2016



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken