Hoofdredacteur Christiaan Ruesink stapt op bij kwakkelend Voetbal International
- Media
- 29 nov 2017 @ 00:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DigitaalJournalistiekTijdschriftenVoetbal
- 29 nov 2017 @ 00:00
- Redactie Media
Voetbal International gooit de eigen mediastrategie om, maar doet dat zonder hoofdredacteur Christiaan Ruesink. Hij stapt op om ruimte te maken voor iemand die verder gaat bouwen aan het moeizaam presterende voetbaltijdschrift. Daarbij krijgt online een groter aandeel dan print, dat nu nog altijd veruit de grootste pijler is van de titel.
Bij een bijeenkomst voor de medewerkers van Voetbal International zijn dinsdag de toekomstplannen gepresenteerd. In de afgelopen maanden is gewerkt aan een plan om verder te bouwen aan het voetbalmerk. VI is een van de grootste mediamerken van Nederland en moet in de toekomst over alle mediavormen beter renderen. Dat geldt zowel voor de digitale uitingen als voor het weekblad.
Inzet is een '24/7-werkwijze' waarbij de redactie zich moet ontwikkelen 'van meer print naar meer online georiënteerd'. Verder is gezocht naar logische samenwerkingen zoals het onderbrengen van de VI-kinderboeken bij WPG Kindermedia. De medewerkers verhuizen in 2018 van hun werklocatie in Utrecht naar Amsterdam.
'Na een periode met veel veranderingen wordt vooruit gekeken naar een gezonde toekomst en succesvolle jaren waarin VI doet waar het goed in is, namelijk het allerbeste voetbalnieuws brengen', zo meldt uitgever WPG in een persbericht.
Hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt
Belangrijk nieuws is dat Christiaan Ruesink vertrekt bij Voetbal International. De hoofdredacteur, die begin mei 2016 overstapte van het AD, was eindverantwoordelijk voor alle digitale, online en printmedia en heeft een onrustige periode bij VI doorgemaakt. Voetbal International kende sinds zijn aantreden twee reorganisatierondes vanwege tegenvallende financiële prestaties. De inkrimping van 40% van de redactie heeft tot een noodzakelijke kostenbesparing geleid.
Ruesink is een bouwer, benadrukt WPG. 'Zo heeft hij tijdens zijn hoofdredacteurschap een nieuwe site en app geïntroduceerd. Daarnaast heeft het betaalde digitale platform VI PRO opgezet. In de afgelopen maanden had hij de opdracht om het merk VI voor te bereiden op een succesvolle toekomst en samen met de redactie een lange-termijnstrategie gepresenteerd aan de directie.'
Nu dat plan is afgerond heeft Ruesink besloten om plaats te maken binnen de organisatie zodat een ander kan verder bouwen aan VI. Het hoofdredacteurschap wordt interim ingevuld door Taco van den Velde, Peter Wekking, Dennis van Luling.
Sanne Visser, directeur bij VI-uitgever WPG Media, bedankt Ruesink voor zijn inzet en wenst hem succes bij het vervolg van zijn carrière. 'Christiaan heeft zich met hart en ziel ingezet voor VI, ik ben blij dat hij met zijn expertise tijdelijk onze collega’s bij de andere merken wil coachen en we hem zo tot 1 april kunnen behouden voor WPG Media.'
Lees ook: Commerciële presentatie Christiaan Ruesink op Sponsorcongres 2016
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tijdschrift
- hoofdredacteur
- online
- Christiaan Ruesink
- Voetbal International
- WPG
- voetbal
- VI
- media
- uitgeverij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing