Kijkje achter de schermen bij de Volkskrant
- Media
- 1 nov 2017 @ 10:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladenJournalistiekCampagnesNieuwsmedia
- 1 nov 2017 @ 10:59
- Redactie Media
De Volkskrant heeft samen met My Channels, Pink Marketing en Pünktlich een campagne ontwikkelt die de verhalen achter de krant vertelt. In een aantal mini-documentaires worden dilemma’s belicht die spelen achter de schermen bij de Volkskrant. Wat gebeurt er op de redactie bij breaking news? Hoe opereert een correspondent in rumoerig gebied? Hoe scheidt de krant de zin van onzin in de wetenschap?
De mini-docu’s zijn onderdeel van de nieuwe imago campagne van de Volkskrant waarin de redactie en medewerkers van de krant laten zien wat er allemaal komt kijken bij het maken van een krant. Kruip in de huid van de journalisten van de Volkskrant en ervaar de dilemma’s van de journalistiek.
De 'Behind the Scenes'-campagne zal een online-only campagne zijn, waarin video, video in display en social een grote rol zullen gaan spelen. Er wordt daarnaast een speciaal platform ontwikkeld waarop alle mini-docu’s bekeken kunnen worden.
Florianne Harmsen: 'Journalistiek is echt een ambacht. Met de campagne kunnen we mensen een kijkje geven wat er allemaal speelt en welke vragen onze journalisten dagelijks bezighouden.'
David van der Vegte: 'De magie van het kranten maken zit vooral in de mensen zelf. Een onderscheidende kijk op de wereld ontstaat niet zomaar, maar vergt bepaalde karaktereigenschappen. Vandaar de keuze voor hele persoonlijke verhalen en een filmstijl die deze wereld heel dichtbij brengt. Bij de Volkskrant is een kijk achter de schermen vooral ook een inkijk in de mensen die er werken.'
Boudewijn de Jong: 'Wij zijn trots dat we samen met De Volkskrant een online only campagne hebben ontwikkeld waarbij media en creatie naadloos op elkaar aansluiten.'
Credits
Klant: Volkskrant (De Persgroep)
Bureaus: My Channels, Pink Marketing, Pünktlich
Strategie en Concept: Florianne Harmsen en Leo-Peter van Aerde
Credits: Florianne Harmsen, Patrick Krul, Leo Peter van Aerde
Online media strategie en inkoop: Pink Marketing
Mediastrateeg: Ilse Noordhof
Creatie media online: Pünktlich
Projectmanager: Sasja van der Leeuw
Concept creatie: Frederik Moes
Productie: MyChannels
Regie: David van der Vegte
Executive Producer: Cees Clous
Producer: Pascal Hielkema
D.o.P.: Wouter Verberkt
Postproductie: The Compound
Audio-post: Stainlesssound
Grading: Filmmore
Business Development: Jonna van Kampen
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Persgroep
- behind the scenes
- Pünktlich
- dagblad
- campagne
- docu
- Pink Marketing
- My Channels
- krant
- Volkskrant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing