Kijkje achter de schermen bij de Volkskrant

Kijkje achter de schermen bij de Volkskrant
  • Media
  • 1 nov 2017 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladenJournalistiekCampagnesNieuwsmedia

De Volkskrant heeft samen met My Channels, Pink Marketing en Pünktlich een campagne ontwikkelt die de verhalen achter de krant vertelt. In een aantal mini-documentaires worden dilemma’s belicht die spelen achter de schermen bij de Volkskrant. Wat gebeurt er op de redactie bij breaking news? Hoe opereert een correspondent in rumoerig gebied? Hoe scheidt de krant de zin van onzin in de wetenschap?

De mini-docu’s zijn onderdeel van de nieuwe imago campagne van de Volkskrant waarin de redactie en medewerkers van de krant laten zien wat er allemaal komt kijken bij het maken van een krant. Kruip in de huid van de journalisten van de Volkskrant en ervaar de dilemma’s van de journalistiek.

De 'Behind the Scenes'-campagne zal een online-only campagne zijn, waarin video, video in display en social een grote rol zullen gaan spelen. Er wordt daarnaast een speciaal platform ontwikkeld waarop alle mini-docu’s bekeken kunnen worden. 

Florianne Harmsen: 'Journalistiek is echt een ambacht. Met de campagne kunnen we mensen een kijkje geven wat er allemaal speelt en welke vragen onze journalisten dagelijks bezighouden.'

David van der Vegte: 'De magie van het kranten maken zit vooral in de mensen zelf. Een onderscheidende kijk op de wereld ontstaat niet zomaar, maar vergt bepaalde karaktereigenschappen. Vandaar de keuze voor hele persoonlijke verhalen en een filmstijl die deze wereld heel dichtbij brengt. Bij de Volkskrant is een kijk achter de schermen vooral ook een inkijk in de mensen die er werken.' 

Boudewijn de Jong: 'Wij zijn trots dat we samen met De Volkskrant een online only campagne hebben ontwikkeld waarbij media en creatie naadloos op elkaar aansluiten.'

Credits

Klant: Volkskrant (De Persgroep)

Bureaus: My Channels, Pink Marketing, Pünktlich

Strategie en Concept: Florianne Harmsen en Leo-Peter van Aerde

Credits: Florianne Harmsen, Patrick Krul, Leo Peter van Aerde

Online media strategie en inkoop: Pink Marketing

Mediastrateeg: Ilse Noordhof

Creatie media online: Pünktlich

Projectmanager: Sasja van der Leeuw

Concept creatie: Frederik Moes

Productie: MyChannels

Regie: David van der Vegte

Executive Producer: Cees Clous

Producer: Pascal Hielkema

D.o.P.: Wouter Verberkt

Postproductie: The Compound

Audio-post: Stainlesssound

Grading: Filmmore

Business Development: Jonna van Kampen



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken