Nielsen lanceert Digital Ad Ratings in Nederland
- Media
- 8 nov 2017 @ 10:43
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekOnline advertisingBereikDigitaal
- 8 nov 2017 @ 10:43
- Redactie Media
Nielsen stelt Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland. Sinds de lancering in 2011 is deze dienst wereldwijd, in meer dan dertig landen, een standaard geworden voor de onafhankelijke meting van online reclamecampagnes. Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes op desktop, tablet en smartphone.
Door de GRP-benadering is deze meting vergelijkbaar met televisie en stelt het adverteerders, mediabureaus en publishers in staat om hun advertentiebereik op alle digitale devices te optimaliseren.
Onderdeel van de service is ook het meten van de viewability naar leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, GRP’s en on-target rates per site en per advertentie. Nielsen biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van verschillende viewability-providers en de flexibiliteit voor verschillende viewability-standaarden. Daarmee helpen we klanten in te spelen op een markt die dynamischer is dan ooit.
'ROI van mediabudget beter meten'
Denis Rochat, Nielsen Watch Leader voor de Benelux: 'Digital speelt een steeds grotere rol in brand-advertising. Dat blijkt ook uit de onlangs door Nielsen gepubliceerde netto mediabestedingen over het eerste halfjaar van 2017. Bijna de helft van het totale mediabudget gaat naar online advertising. Digital Ad Ratings voorziet in een standaard voor de markt, accountability en helpt adverteerders en bureaus de return on investment te meten van elke euro die ze besteden aan online advertising.'
Nielsen Digital Ad Ratings werd in augustus 2011 als eerst in de VS geïntroduceerd en levert uitgebreide metingen voor online advertentiecampagnes, die vergelijkbaar zijn met televisie. Nielsen Digital Ad Ratings combineert Nielsen data met geaggregeerde, anonieme en beschermde demografische privégegevens van deelnemende online data providers. Rapporten zijn een dag na de lancering van een campagne beschikbaar en voorzien bureaus, adverteerders en publishers van belangrijke informatie over het bereik van lopende campagnes.
Nielsen Holdings is een mondiaal opererend performance management-bedrijf dat uitgebreid inzicht biedt in het kijk- en koopgedrag van consumenten. De divisie Watch van Nielsen levert Total Audience meetdiensten aan media en adverteerders voor alle devices waarop content – video, audio en tekst – wordt geconsumeerd. De divisie Buy biedt fabrikanten en retailers van verpakte consumentengoederen als enige in de sector een mondiale blik op retail performancemeting. Nielsen, een S&P 500-onderneming , is actief in meer dan 100 landen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- campagnes
- bereik
- mediabudget
- online
- Digital Ad Ratings
- Nielsen
- onderzoek
- meten
- digitaal
- beschikbaar
- GRP
- Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing