SKO en GfK verlengen contract voor TV Kijkonderzoek

9nov 201711:52
  • Media
  • 13610 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTelevisieKijkcijfersBereikVideo

nieuws Stichting Kijkonderzoek (SKO) verlengt het TV Kijkonderzoek-contract met GfK voor 2018. GfK levert een bijdrage aan de innovaties om in te kunnen spelen op het veranderende kijkgedrag waarbij video- en tv-kijken op meerdere schermen wordt gemeten. De nadruk ligt hierbij op het meten van live tv-kijken op tablets en smartphones.

SKO, de organisatie verantwoordelijk voor het Nederlandse KijkOnderzoek, heeft haar contract met GfK voor het uitvoeren van het onderzoek met een jaar verlengd waardoor het nu geldig is tot en met 31 december 2018. GfK en SKO zullen komend jaar een aantal innovatieprojecten uitvoeren, waarvan de voorbereiding inmiddels is gestart. Het gaat hierbij om zowel data over het op andere devices kijken naar video, als ook het kijken naar andere diensten op de TV.

Bas de Vos, Global Director Strategy Media Measurement GfK: 'We zijn trots in het vertrouwen dat SKO in ons als partner heeft en gaan heel graag met onze technologieën en expertise aan de slag om het kijkonderzoek van de toekomst verder vorm te geven.'

GfK biedt markt- en consumenteninformatie op basis waarvan klanten zakelijke beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. 

Opvallend detail: Bas de Vos (zie foto) was tot eind 2016 nog werkzaam als directeur van SKO, waar hij nu namens GfK dus zaken mee doet. 




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk