Frank Volmer: 'Onzin dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet verliest'
- Media
- 5 dec 2017 @ 11:15
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - InterviewMediabureauTelevisieReclame
- 5 dec 2017 @ 11:15
- Bas Vlugt
De nieuwe tariefstructuur van de Ster gaat niet tot tientallen miljoenen euro's omzetverlies leiden, zoals alom wordt beweerd. Ster-directeur Frank Volmer zegt dit in een video-interview. Zelfs minister Arie Slob (Media) schermt met deze cijfers, maar volgens Volmer kloppen ze niet. 'Mediabureaus spelen een onderhandelingsspel.'
De Ster maakte in september bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur komt: zowel bureau- als volumekorting gaan verdwijnen. Het nieuws sloeg in als een bom, vooral in de mediabureauwereld. Niet verwonderlijk, want bureau- en volumekorting zijn belangrijke pijlers in het businessmodel van mediabureaus.
Reacties van mediabureaus lopen uiteen. Meerdere bureaudirecteuren voorspellen dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zal verliezen. In politiek Den Haag wordt deze vermeende inkomstendaling direct gekoppeld aan bezuinigingen op de publieke omroep. Dat steekt Ster-directeur Frank Volmer, want het klopt niet. In een video-interview met Bas Vlugt legt hij uit hoe het volgens hem wél zit met de prognoses voor de Ster-inkomsten.
'Het is het onderhandelingsspel', zegt Volmer. 'Mediabureaus willen kijken of ze het ministerie of het bestuur van de Ster zover kunnen krijgen dat ze zullen ingrijpen op het commercieel beleid. Ze weten natuurlijk heel goed dat de reclamebestedingen voor radio en televisie in 2018 stabiel zullen zijn. Er zal geen enorme daling optreden in de omzet van Ster, daar hoeft niemand bang voor te zijn. Sterker nog: wij zijn nu januari aan het inplannen en dat ziet er goed uit.'
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- mediabureaus
- mediabudget
- Frank Volmer
- Ster
- televisie
- reclame
- Arie Slob
- NPO
- tariefkorting
- publieke omroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing