Hearst voltooit overname van concurrent G+J Media

Hearst voltooit overname van concurrent G+J Media
  • Media
  • 28 dec 2017 @ 09:01
  • 17602 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

Hearst Netherlands heeft het belang in G+J Media Nederland definitief en volledig overgenomen. Het overgenomen bedrijf heet per direct Hearst en zal op termijn verhuizen naar een gezamenlijke vestiging in de stadsregio Amsterdam.

Naast de huidige titels van Hearst Netherlands (Elle, Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Esquire, Quote, Men’s Health en Women’s Health) kan de uitgever vanaf heden ook beschikken over de volgende titels: Vogue, Jan, Glamour, Quest, National Geographic, Designer Vintage en de custom content-divisie van G+J Media. 

De eerder al bekend gemaakte overname van G+J Media Nederland is nu officieel afgerond. Met deze overname verstevigd Hearst zowel zijn positie in de magazine- en digitale markt als in de high-end luxury-branche. 'Hearst claimt hiermee hét branded content-huis te worden voor het bereiken van zeer welstandige kwalitatieve doelgroepen', aldus de uitgever in een persbericht. 

Het Management Team van het door de overname flink uitgebreide Hearst gaat er als volgt uit zien: Luc van Os (CEO), Erik de Bruin (CFO), Marscha Krouwel (publishing group director Women Brands), Remy Kluizenaar (publishing group director Men / Popular Science Brands), Rachel Gómez (commercial director) en CTO Remmert Bolderman.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken