Libelle en Donald Duck grote winnaars bij Mercurs
- Media
- 15 dec 2017 @ 00:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DigitaalJournalistiekTijdschriftenAwardsMakers
- 15 dec 2017 @ 00:56
- Jeroen Mirck
Libelle is donderdag uitgeroepen tot Magazinemerk van het Jaar tijdens de Mercurs-uitreiking. Ook Donald Duck behoorde tot de grote winnaars, met twee hoofdprijzen: beste marketing-actie ('Duckmomentjes') en de Jubileum Mercur. De Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ging naar Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands.
In een bomvol DeLaMar Theater zijn donderdagavond twaalf Mercurs uitgereikt. De vakprijzen in de magazine-branche hebben uiteenlopende titels bekroond. Beau van Erven Dorens leidde de awardshow op zijn kenmerkende onderkoelde wijze in goede banen. NRC-columniste Japke-d. Bouma hield de aanwezigen scherp met een komisch betoog over 'jeukwoorden' in het vak, zoals content, propositie, funnel en verkoopkanaal.
De ongeschreven Mercurs-wet luidt dat dezelfde titel niet beide hoofdprijzen wint, dus werd Libelle (Sanoma Media) Magazinemerk van het Jaar en ging Marieke ’t Hart (Vrouw, TMG) aan de haal met de eretitel Hoofdredacteur van het Jaar. Emotioneel was het moment dat Auke Visser bekendmaakte dat Hearst-CEO Luc van Os de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines kreeg toegekend.
De eenmalige Jubileum Mercur is gewonnen door Donald Duck (Sanoma Media). De longlist bestond uit 27 titels die in de afgelopen negentien jaar Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines hebben gewonnen. De laatste stemronde op de shortlist van vijf titels vond plaats tijdens de Mercurs-uitreiking. Kolderiek was de bekendmaking: Van Erven Dorens ('Dit is mijn Willem Ruys-moment!') gooide alle 'stemballetjes' per titel in een hoge koker. Donald Duck bleek veruit de meeste stemmen te hebben gehaald.
Volledige uitslag Mercurs 2017
- Mercur Artdirection van het Jaar: ELLE, ELLE Eten en ELLE Decoration (Hearst Netherlands)
- Mercur Reportage van het Jaar: ‘Dan ben ik maar een nazi’, Elsevier Weekblad (One Business)
- Mercur BeLOFte van het Jaar: Emiel Brinkhuis (Winq - MediaMANsion)
- Mercur Merkinnovatie van het Jaar: Tina de Musical (Sanoma Media)
- Mercur Cover van het Jaar: Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands)
- PostNL Mercur Marketingactie van het Jaar: Duckmomentjes, Donald Duck (Sanoma Media)
- Aldipress Mercur Lancering van het Jaar: Quest Junior (G+J Media)
- Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines: Luc van Os (CEO Hearst Netherlands)
- Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Marieke ’t Hart (VROUW-TMG)
- Mercur Magazinemerk van het Jaar: Libelle (Sanoma Media)
- Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar: Primera XL Brummen
- Jubileum Mercur: Donald Duck (Sanoma Media)
Lees ook de interviews van MarketingTribune met de vijf hoofdredacteuren die waren genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar. Drie van hen vielen uiteindelijk in de prijzen.
Magazinemerk van het jaar: #Libelle. “De afstand is nog steeds fenomenaal!” #Mercurs pic.twitter.com/1rzL8vLPGV
— Jeroen Mirck (@JeroenMirck) December 14, 2017
Mercurs-interview: Hilmar Mulder over het succes van #Libelle. "In bereik, conversie, omzet en oplages zijn we ongeëvenaard." https://t.co/YZsYMd6juT #Mercurs pic.twitter.com/vRtcgD82a2
— Jeroen Mirck (@JeroenMirck) December 11, 2017
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing