Seada Nourhussen (Trouw) hoofdredacteur OneWorld

Seada Nourhussen (Trouw) hoofdredacteur OneWorld
  • Media
  • 28 dec 2017 @ 10:54
  • 19039 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaPersonaliaJournalistiekTijdschriften

Trouw-redacteur Seada Nourhussen wordt de nieuwe hoofdredacteur van OneWorld. Ze volgt Lonneke van Genugten op, die een 'maatschappelijke sabattical' neemt. Nourhussen is een belangrijke opiniemaker in het debat over diversiteit en racisme.

Nourhussen, geboren in Ethiopië, was bijna acht jaar Afrika-specialist op de redactie Buitenland van dagblad Trouw, waar ze sinds 2005 werkte. Eerder was ze in dienst van de Volkskrant.

'Afrikanen worden in de Nederlandse media godzijdank steeds minder als figuranten in hun eigen film opgevoerd, maar ook als deskundigen', zegt ze zelf over haar hoofdonderwerp. 'Dat het gebrek daaraan meer een kwestie van onbekendheid of luiheid was dan desinteresse, bleek toen ik de Ivoriaanse journalist Alex Gbansé in Friesland opspoorde om de verkiezingscrisis in zijn land uit te leggen. Na het artikel in Trouw werd hij overspoeld met mediaverzoeken.' 

In haar laatste column als Trouw-redacteur schrijft Nourhussen vandaag: 'Ik dank u voor het lezen en ga door als hoofdredacteur van One World, een magazine dat staat voor een eerlijke en duurzame wereld. Maar voor wie nu een vreugdedansje maakt omdat ik verdwijn uit de krant: op deze plek blijf ik voorlopig de vinger op de zere plek leggen. Dus ik vertrek, maar ik blijf ook een beetje.'




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken