Elsevier bezorgt New Skool Media half miljoen verlies
- Media
- 11 jan 2018 @ 10:13
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TijdschriftuitgeversJournalistiekZakelijkTijdschriften
- 11 jan 2018 @ 10:13
- Redactie MarketingTribune
Uitgever New Skool Media heeft in zijn gebroken boekjaar 2016/2017 een netto verlies geleden van ruim een half miljoen euro, op een omzet van 46,4 miljoen. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van het nieuwe jaarverslag. Vooral de aankoop van opinieweekblad Elsevier drukt fors op de balans.
Volgens het FD staat de financiële buffer van New Skool Media onder druk. De krant berekent dat de uitgeverij jaarlijks 2,9 miljoen euro aan Elsevier moet verdienen om de buffer in stand te houden (1,5 miljoen euro voor afschrijvingen, 0,5 miljoen voor de rente voor de overname en 1 miljoen voor de licentie voor het gebruik van de merknaam Elsevier).
In die berekening moet ook worden meegenomen dat een derde van de titel nog in handen is van de verkopende partij Relx. Dit alles betekent dat Elsevier jaarlijks 4,35 euro winst moet maken.
Kanttekening van de krant is dat Elsevier doorgaans het meest verdient tussen juli en december. Die periode is nog niet meegenomen in het laatste jaarverslag.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing