RTL Z verlegt focus van televisie naar online

RTL Z verlegt focus van televisie naar online
  • Media
  • 23 jan 2018 @ 10:46
  • 6143 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekZakelijkTelevisieOnlineNieuwsmedia

RTL Z gaat een andere koers varen. De zakenzender stopt als non-stop tv-kanaal en verlegt zijn focus naar online. De zakelijke RTL-dochter zendt per direct nog maar twee nieuwsblokken per dag uit.

RTL Z  kreeg in 2015 een eigen tv-kanaal. De bedoeling was dat de zender zou uitgroeien tot het eerste Nederlandse 24 uur-nieuwskanaal. Dat is het nooit geworden. De zender zette breed in met eigen programma's, waaronder maar liefst twee dagelijkse interviewprogramma's van Paul van Liempt. De kijker bleef echter weg.

Binnen een jaar sneuvelden er programma's, zoals Van Liempt Live. De programmering van de zender is steeds meer opgevuld door aangekochte buitenlandse series en documentaires die vaak weinig met actualiteit of het zakenleven te maken hebben. De zenderleiding heeft nu besloten om RTL Z op de online markt te richten.

Vanaf deze week is er alleen nog tussen 9.00 en 11.00 uur en 16.00 en 18.00 uur een nieuwsblok te zien. 'Een stevige keus', aldus Perry Feenstra, hoofd economie van RTL Nieuws tegen Televizier. 'De kijkers zitten vooral naar hun pc of telefoon te kijken. De keus voor online pakt overigens zeer goed uit. Niemand weet het nog, maar RTL Z gaat beter dan ooit.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken