Merken Persgroep doen samen verslag OS Korea

Merken Persgroep doen samen verslag OS Korea
  • Media
  • 9 feb 2018 @ 11:24
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Video

De sites van ADR Nieuwsmedia en Qmusic doen vanaf vandaag op het online videoformat Studio Korea verslag van de Spelen in Korea.

In Studio Korea wordt dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Het is voor het eerst dat zoveel merken van De Persgroep op deze schaal in video samenwerken. Bij ADR Nieuwsmedia behoren AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia.

Team

Het presentatieteam zal bestaan uit Hidde van Warmerdam, Mattie Valk, Gianni Romme, Thijs Zonneveld, Tessa Veldhuis en special reporter Akwasi Frimpomg. Studio Korea zal verschillende terugkerende elementen bevatten onder andere het vaste ochtendmoment van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Gianni Romme presenteert ‘De Voorspelling’. Tessa Veldhuis presenteert de spelshow ‘Gaan met die Koreaan’. Mattie Valk gaat zich verwonderen over het Olympische spektakel in Korea en steekt de sporters en supporters een hart onder de riem. De hele dag door brengen de leden van het presentatieteam vanuit Korea in wisselende samenstelling na- en voorbeschouwingen, analyses, achtergronden, reportages en columns. Ook zendt Studio Korea in samenwerking met Eurosport de sporthoogtepunten via van die dag uit.

Alles is te volgen via ad.nl/StudioKorea. Voor de regiosites werkt het identiek: ed.nl/StudioKorea, tubantia.nl/StudioKorea etc.

Shortform video

Marko van Kampen, directeur MyChannels (verantwoordelijk voor video binnen de Persgroep): ‘Door onze aanpak combineren wij voor het eerst al onze sterke merken om Nederland – zowel landelijk (AD en Qmusic) als regionaal – van al het relevante Olympisch nieuws uit Korea op de hoogte te houden. Wij hebben eerder rond wielrennen geproefd van deze aanpak en dat smaakte naar meer. Sport is bij uitstek een groot element van de online videobehoefte. Met Studio Korea geven wij verder vorm aan onze ambitie om marktleider in shortform-video te worden.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken