Merken Persgroep doen samen verslag OS Korea
- Media
- 9 feb 2018 @ 11:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Video
- 9 feb 2018 @ 11:24
- Sjaak Hoogkamer
De sites van ADR Nieuwsmedia en Qmusic doen vanaf vandaag op het online videoformat Studio Korea verslag van de Spelen in Korea.
In Studio Korea wordt dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Het is voor het eerst dat zoveel merken van De Persgroep op deze schaal in video samenwerken. Bij ADR Nieuwsmedia behoren AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia.
Team
Het presentatieteam zal bestaan uit Hidde van Warmerdam, Mattie Valk, Gianni Romme, Thijs Zonneveld, Tessa Veldhuis en special reporter Akwasi Frimpomg. Studio Korea zal verschillende terugkerende elementen bevatten onder andere het vaste ochtendmoment van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Gianni Romme presenteert ‘De Voorspelling’. Tessa Veldhuis presenteert de spelshow ‘Gaan met die Koreaan’. Mattie Valk gaat zich verwonderen over het Olympische spektakel in Korea en steekt de sporters en supporters een hart onder de riem. De hele dag door brengen de leden van het presentatieteam vanuit Korea in wisselende samenstelling na- en voorbeschouwingen, analyses, achtergronden, reportages en columns. Ook zendt Studio Korea in samenwerking met Eurosport de sporthoogtepunten via van die dag uit.
Alles is te volgen via ad.nl/StudioKorea. Voor de regiosites werkt het identiek: ed.nl/StudioKorea, tubantia.nl/StudioKorea etc.
Shortform video
Marko van Kampen, directeur MyChannels (verantwoordelijk voor video binnen de Persgroep): ‘Door onze aanpak combineren wij voor het eerst al onze sterke merken om Nederland – zowel landelijk (AD en Qmusic) als regionaal – van al het relevante Olympisch nieuws uit Korea op de hoogte te houden. Wij hebben eerder rond wielrennen geproefd van deze aanpak en dat smaakte naar meer. Sport is bij uitstek een groot element van de online videobehoefte. Met Studio Korea geven wij verder vorm aan onze ambitie om marktleider in shortform-video te worden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing