Hoofdredacteur van Vriendin en Santé vertrekt

Hoofdredacteur van Vriendin en Santé vertrekt
  • Media
  • 16 mrt 2018 @ 00:08
  • 26860 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersPersonaliaJournalistiekTijdschriften

Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Daarmee komt er een einde aan haar dienstverband bij Audax Publishing. Het besluit over haar vertrek is 'gezamenlijk en in goed overleg' genomen.

Krol trad aan kort nadat Vriendin en Santé in een oplage-daling terechtkwamen (van 124.000 naar 111.000 exemplaren in 2011). 'Met haar inzet wist ze in een dalende markt de oplages van beide titels te stabiliseren', zo laat Audax weten. Wel zakte de oplage afgelopen jaar voor het eerst onder de magische grens van 100.000 stuks.

Krol stapte in 2011 over van Marie Claire naar Vriendin. Vakblad Villamedia memoreert dat ze direct na haar entree een A4 ophing met daarop het modale inkomen van een Nederlands gezin. Daarvan moest volgens haar de hele redactie van Vriendin doordrongen zijn, vertelde ze destijds in een interview. Dus geen chique yuppendiner en geen peperdure kleding in het blad. ‘De leefstijl van de gemiddelde bladenmaker in de Randstad, is niet die van de gemiddelde Nederlander. Dat wordt vaak vergeten.’

Het is nog niet bekend wie Krol opvolgt als hoofdredacteur. Audax is uitgever van de tijdschriftmerken Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty en Glossy. De uitgever, gevestigd in Amsterdam, bereikt met zijn merken wekelijks meer dan 2 miljoen mensen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken