Qmusic stapt in Programmatic FM
- Media
- 12 mrt 2018 @ 11:12
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameOnline advertisingRadio
- 12 mrt 2018 @ 11:12
- Redactie Media
Qmusic stapt in addressable advertising. Sinds afgelopen week is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic. Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar de zender luistert, kan individueel worden bereikt.
Qmusic biedt adverteerders als eerste FM zender in Nederland de diverse targeting mogelijkheden aan. Geo-targeting, dynamic creatives, retargeting en programmatic buying is nu dus ook mogelijk bij de online luisteraars van Qmusic. Het bereik van The Media Exchange zal hierdoor sterk groeien. Qmusic en The Media Echange hebben hiermee de primeur in Nederland.
The Media Exchange is aangesloten op AppNexus, The Trade Desk, Adobe en Media Math.
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic: 'Radio wordt door steeds meer luisteraars via digitale platformen beluisterd. Met Programmatic FM bieden wij adverteerders nu ook de mogelijkheid om deze groep op diverse manieren te targeten. Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.'
Arthur Hoogendijk, CEO van The Media Exchange: 'We hebben wederom een belangrijke stap gezet om onze missie te verwezenlijken, namelijk de relevantie van audio advertising te vergoten. Dat Programmatic buying nu ook op een hoofdzender mogelijk is, zal het belang sterk doen stijgen.'
Over The Media Exchange: The Media Exchange is een onafhankelijk automated trading platform waarop adverteerders en bureaus reclamezendtijd kunnen inkopen van de online radiozenders van Qmusic, Soundcloud, Arrow Caz, Soul Radio, Candlelight, DeepFM, Radionomy, Adwave, 40UP, 18 Hits, Gooisch Music, Layzer en La Classica.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing