NU.nl draait opheffen van Nujij terug
- Media
- 20 apr 2018 @ 10:10
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwsmediaCommunityJournalistiekMedia
- 20 apr 2018 @ 10:10
- Jeroen Mirck
Reaguurders, verzamelt allen! Vanaf volgende week is het weer mogelijk om te reageren onder artikelen van NU.nl. Met het nieuwe NUjij kunnen lezers discussiëren en meepraten over het nieuws, in contact komen met de redactie en individuele journalisten.
Anderhalf jaar geleden stopte NU.nl met het reactieplatform, dat geregeld kritiek kreg vanwege de beledigende en soms juridisch aanvechtbare reacties van 'reaguurders'. Wel bleef de mogelijkheid bestaan om tips, foto’s en video’s in te sturen.
NU.nl komt terug op dit besluit, omdat bezoekers bleven vragen om een mogelijkheid tot discussie en er een manier gevonden is om reacties mogelijk te maken die past bij NU.nl en iets toevoegt voor onze lezers. De nieuwssite doet dit met Talk, software van The Coral Project, een samenwerking tussen onder meer The Washington Post en The New York Times.
'Onze bezoekers hebben deze mogelijkheid erg gemist', vertelt Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. 'Ook de redactie van NU.nl staat graag in contact met onze bezoekers. Dankzij de software van The Coral Project kunnen we NUjij beter terugbrengen, met meer oog op inhoudelijke bijdrages.'
Zo kan de redactie van NU.nl bezoekers eenvoudig specifieke vragen stellen en is het mogelijk - deels automatisch - ongewenste reacties te verwijderen. Vanaf vandaag kunnen lezers op een aantal geselecteerde artikelen reageren en uiterlijk 1 mei zal dit beschikbaar zijn voor alle artikelen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing