[Video] Persgroep positief over digitale transformatie
- Media
- 19 apr 2018 @ 00:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekNieuwsmediaDagbladenUitgevers
- 19 apr 2018 @ 00:33
- Redactie Media
De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten met een bescheiden winst. In een video-interview zegt topman Christian van Thillo vooral tevreden te zijn over de digitale transformatie van zijn mediabedrijf.
De bedrijfsopbrengsten van De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro, zo blijkt uit het jaarverslag van et mediabedrijf. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (EBITDA) bedroeg 216 miljoen euro, de netto courante winst 109 miljoen euro. Met 21 miljoen euro had de groep einde verslagjaar nauwelijks netto financiële schuld op de balans.
Aankoop van Medialaan
De Persgroep zette eind 2017 in België een belangrijke strategische stap met de 100% verwerving van audiovisueel bedrijf Medialaan (televisie, radio, mobile, internet). Samen met de uitgeefactiviteiten (De Persgroep Publishing) van de groep wordt aan een geïntegreerd multimediabedrijf gebouwd dat alle troeven heeft om online en offline leidend te zijn in de consumenten- en advertentiemarkt. De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol.
Digitalisering van nieuwsmedia
Daarnaast werden in de drie landen grote sprongen vooruit gemaakt in de digitale transformatie, zegt CEO Christian Van Thillo: ‘Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en alsmaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen. Onze groep telt intussen bijna 300.000 digitale abonnees en dat aantal blijft stijgen. Onze inspanningen op dat vlak beginnen echt te lonen.’
De Persgroep investeerde tevens in nieuwe videoplatformen en online video-content, gemaakt voor mobiel gebruik. Van Thillo: 'Er worden dit jaar nog mooie innovaties gelanceerd die de verdere groei zullen ondersteunen. 2018 is beloftevol gestart en er werden mooie resultaten geboekt, maar de absolute prioriteit blijft de verdere transformatie van de groep.'
Het volledige jaarverslag 2017, inclusief video-interview met CEO Christian Van Thillo en CFO Piet Vroman, is online te raadplegen op depersgroep.jaarrapport.eu
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing