QR Code: De Cadel Evans van de tech

18sep 201709:33
  • Media
  • 8424 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Communicatie

weblog Natuurlijk ben ik hier niet uniek in, maar ik hou heel erg van de underdog. En dan niet de-underdog-die-toch-wint, nee de underdog. Ik werd fan van Lance Armstrong in de hoogtijdagen van Alberto Contador. Toen Lance niet meer won dus. En nu, in de jaren van Froome, ben ik fan van Contador.

Paola Cassone: Wat houdt ons tegen?

15sep 201716:52
  • Media
  • 22975 x gelezen
  • Link
  • Paola Cassone
  • Customer JourneyOnderzoekDoelgroep

weblog Onlangs is de nieuwe televisiecampagne van de Nederlandse Spoorwegen gestart. Geconfronteerd met een slappe boterham in hun verzorgingstehuis, beslissen twee vrienden om in Parijs te gaan lunchen en dat doen ze ook. Zomaar. Vier uur later zitten ze voor een heerlijk bord fruits de mer met uitzicht op de Notre Dame. Wat mij opvalt aan dit verhaal is het gemak waarmee de beslissing wordt genomen en uitgevoerd

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 12156 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

Waarom doet John de Mol nog niets met SBS?

9sep 201710:50
  • Media
  • 26812 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • CrossmediaTelevisie

weblog Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent was gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild en even zag het ernaar uit dat het een opmaat zou kunnen zijn voor een groei in de kijktijd in augustus maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.

Jesse Klaver ontrafeld

7sep 201710:13
  • Media
  • 8648 x gelezen
  • Link
  • Remco Klöters
  • TelevisieFilmPolitiek

weblog Een lieve film? Propaganda? Een journalistieke documentaire? Een kritiekloze hagiografie? Was het vooraf al the talk of the town: ook na de vertoningen van de film ‘Jesse’ blijven de meningen verdeeld. Tijd om enkele juridische haken en ogen te bespreken die in de discussie een rol kunnen spelen.

Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?

5sep 201711:26
  • Media
  • 7611 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieVerdienmodellen

weblog Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen. Top. Om 04:00 begon de uitzending. Lekker de wekker zetten om midden in de nacht een bokswedstrijd te kijken! Samen met mijn zoon. Dat was nog eens lang geleden zeg.

Doelgroepdenken 2.0: de ijkpersoon voorbij

29aug 201709:49
  • Content
  • 7859 x gelezen
  • Link
  • Carolien Vader
  • DoelgroepenContent

weblog Er wordt nog steeds op opleidingen voor journalistiek, communicatie en media geleerd dat je voor de strategie van een magazine een ijkpersoon behoeft. Let wel: één enkele persoon die symbool moet staan voor een gehele doelgroep, gebaseerd op demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, opleiding en bestedingspatroon, aangevuld met enkele kenmerken (vooroordelen en aannames dus) over interesses en vrijetijdsbesteding. Fout. Hartstikke fout. Doelgroepdenken anno nu vergt iets meer energie dan het bedenken van één enkele fictieve lezer.

Contentmarketeers leven in een funnelbubbel

25aug 201709:54
  • Content
  • 16891 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Als de goede contentmarketeer je eenmaal in de funnel heeft, trechtert hij je zo naar conversie. Geloof je het echt? Ik krijg de kriebels bij bepaalde woorden. Funnel en bubbel bijvoorbeeld. Ze allitereren lekker, dat wel. En wat te denken van touchpoint mapping in de customer journey… Maar maken we elkaar niet funnelgek? Moet de bubbel niet doorgeprikt worden?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk