Gaat u ook iets nieuws doen?

Gaat u ook iets nieuws doen?
  • Media
  • 25 sep 2013 @ 01:39
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlinePrintTelevisieMarketing

We gaan iets nieuws doen. Wie herinnert ze zich niet, deze befaamde vijf woorden van KNVB-voorzitter Jos Staatsen bij de introductie van de nieuwe tv-zender Sport7 in 1996. Sport achter de decoder, het was absoluut iets nieuws medio jaren negentig. Zo nieuw dat de zender binnen vier maanden alweer failliet was. Zo gaat dat soms met de vele innovaties die de mediawereld kenmerken.

We gaan iets nieuws doen. John de Mol probeerde het nog een keer met Talpa, maar ook die zender strandde. Toch gaan we De Mol straks weer terugzien bovenin De Media 100 van meest invloedrijke mediamensen, want hij is succesvol op de Amerikaanse manier: vol gas vooruit, soms een zeperd maar veel vaker een schot in de roos. Met The Voice Of Holland bijvoorbeeld, waarmee hij deze week in Los Angeles een Emmy Award won.

We gaan iets nieuws doen. Dat zeggen ook de bedenkers van online mediaconcepten die de klassieke krant gaan beconcurreren: De Correspondent, eLinea, Blendle… Wederom nieuws achter een ‘decoder’. Gaan ze slagen, gaan we ervoor betalen? Dat zal de nabije toekomst leren. Wie weet gaat ook bij sommige van hen de stekker er over een jaar alweer uit.

We gaan iets nieuws doen. Ook dagbladen zelf zien steeds nadrukkelijker een verschuiving van print naar online. In de tv-documentairereeks Iedereen Journalist stribbelden de meeste betrokkenen nog fiks tegen, maar de HOI-cijfers van deze week bewijzen meer dan ooit tevoren dat de groei van digitale abonnementen broodnodig is om het oplageverlies van de papieren dagbladen te compenseren.

We gaan iets nieuws doen. Ook de contentmanagers van MarketingTribune zeiden dat in feite tegen elkaar tijdens de lancering van de vernieuwde website, vorige week in de Amsterdam Arena. Marketing opgesplitst in acht thematische platforms, zodat de marketeer makkelijker kan kiezen wat hij écht wil weten. Ik ben uw contentmanager, uw gastheer op het platform Media. Als freelancer nog niet eerder werkzaam voor MarketingTribune, maar wel voor andere branchetitels als Adformatie en Emerce. Ook ik begin dus aan iets nieuws.

We gaan iets nieuws doen, u en ik. Graag hoor ik uw mening over onze nieuwe dingen, zoals de columnisten die we momenteel aan het werven zijn. Vertel me vooral ook úw nieuwe dingen. Deel uw nieuws, opinies en trends met MarketingTribune, zodat dit platform écht onmisbaar wordt. Er zullen altijd mensen zijn die nieuwe dingen gaan doen in media, dat is het mooie van deze branche. Zulk nieuws leest u hier. Dát gaan we doen.  



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken