Topman Sanoma stapt onverwacht op

Topman Sanoma stapt onverwacht op
  • Media
  • 18 sep 2015 @ 10:48
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaPrintMediaJournalistiek

Harri-Pekka Kaukonen, CEO van mediaconcern Sanoma, verlaat het bedrijf. Financieel directeur Kim Ignatius wordt interim CEO. Sanoma gaat op zoek naar een nieuwe topman.

Het Finse mediaconcern Sanoma is in de eerste helft van dit jaar in de rode cijfers terechtgekomen. Het moederbedrijf van onder meer Nu.nl, SBS en Libelle boekte een nettoverlies van 23,2 miljoen euro, tegen een winst van bijna 109 miljoen euro een jaar eerder.

Het bedrijf kampt vooral met tegenvallende prestaties in thuismarkt Finland. Die tegenvaller was vorige week al aanleiding om de winstverwachting voor heel 2015 omlaag bij te stellen en die voor volgend jaar helemaal los te laten.

Bij de presentatie van de halfjaarcijfers eerder dit jaar liet Sanoma weten dat Sanoma in Nederland wel op koers ligt.

www.sanoma.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken