Zo leerde de NOS-redactie omdenken
- Media
- 21 okt 2015 @ 00:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaDigitaalJournalistiekMobileOnline
- 21 okt 2015 @ 00:01
- Jeroen Mirck
Stel: je komt als webredacteur op je werk en de site doet het niet. Met opzet. Om je te laten realiseren dat het merendeel van jouw publiek het nieuws dat jij maakt op de mobiel leest. Wat een ontzettend goed idee.
Precies dit deed de NOS vorige week: de website NOS.nl was een dag lang niet te bezoeken via de computers op de redactie. Dat is nog eens omdenken. Een verfrissende manier om medewerkers anders tegen hun werk te laten aankijken.
Initiatiefnemer Gerard de Kloet sprak na afloop over een geslaagde proef. 'Ook extern is er interesse. Onze mediacollega’s twitterden dat ze het ook wel eens wilden gaan proberen. Wat ik vooral hoop, is dat iedereen hier het ongemak snel vergeten is, en vooral de boodschap onthoudt dat mobiel niet alleen een grote vlucht heeft genomen, maar in de toekomst nog enorm gaat groeien. Dat mobiel eigenlijk ons belangrijkste online platform is en dus leidend zou moeten zijn. En dat het daarom belangrijk is dat voortaan iedereen eerst checkt hoe artikelen er mobiel "bijstaan" en daarna pas op de desktop.'
Dit experiment inspireerde me, maar deed me ook beseffen dat ik zelden zo lekker ‘out of the box’ denk over mijn eigen werk. Probeer jij dat wel eens? En hoe doe je dat dan? Deel het! Net zoals NOS-redacteuren bovenstaand experiment deelden – via hun mobieltje.
Jeroen Mirck is platformmanager Media van MarketingTribune.nl
Hoe de @NOS-redactie leerde omdenken https://t.co/sn5krDVdOo via @JeroenMirck pic.twitter.com/bEWGNjwjEk
— MarketingTribune (@MTribuneMedia) October 20, 2015
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- website
- NOS
- digitaal
- experiment
- Gerard de Kloet
- NOS.nl
- redactie
- journalistiek
- online
- omdenken
- webredactie
- mobile
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing