Biografie Ben. Ooit begonnen als allround online marketeer en inmiddels ontpopt tot content marketing marketeer en strateeg met een passie voor creativiteit en communicatie. Al heel wat jaren aan bureauzijde te vinden en daarin een brede kennis over e-commerce en online marketing opgebouwd. Inclusief sterke voorliefde voor toffe concepten, inspirerende verhalen en scherpe humor. Het leven is tenslotte al serieus genoeg.
Ben van Bokhoven
[column] Contentmarketing-trends 2020: data, beleving en meer
Met 2020 voor de deur vliegen de trends voor komend jaar je om de oren. En dat is in dit blog niet anders. Lees mee en ontdek hoe jij komend jaar nog meer (resultaat) uit je digital marketing haalt.
[column] 6 tips voor succesvol inhaken (én een inhaakkalender)
Als jouw organisatie een marketingkalender heeft is de kans groot dat je er ook relevante feestdagen en inhakers in hebt staan. Of toch niet? Misschien, want veel bedrijven vergeten hier (tijdig) op in te spelen. In deze blog zet ik praktische tips op een rij en vind je een handige inhaakkalender.
De meerwaarde van ondersteunende content
De laatste klik. Het is een fenomeen waar de meeste online marketeers op afgerekend worden. Helaas is het ook een flinke uitdaging om die laatste klik te realiseren.
BCE18: 3 highlights
Hoe vertel je nu écht een goed verhaal? Waarom zijn we tegenwoordig tevreden met mainstream? En belangrijker: hoe word je ‘exceptional’? We gingen op zoek naar antwoorden tijdens het Branded Content Event 2018. En vonden ze!
De contentkalender 2.0
Een contentkalender geeft structuur aan de content uitingen van je bedrijf. En dat zijn er vaak meer dan je denkt. Blogs hier, wat websiteteksten daar en natuurlijk al die social content.
8 learnings uit de praktijk over themacampagnes
Themacampagnes zijn een mooie manier om een specifieke topic uit te lichten en als kapstok te gebruiken voor allerlei soorten content. Als content specialist creëer ik regelmatig dergelijke campagnes voor klanten, maar zie ik ook het nodige misgaan. Wil jij dezelfde fouten niet maken? Bekijk dan mijn acht learnings in dit artikel.
De gouden regels van contentmarketing
Produceert jouw bedrijf sterke content of gewoon ‘content omdat iedereen het doet’? Laatstgenoemde gebeurt namelijk bij te veel bedrijven. Iets dat je helaas ook in de kwaliteit terug ziet. Maar hoe zorg je dan dat content wel sterk is? Dit kan onder andere door een duidelijk doel te bepalen en met content formats te experimenteren. In dit artikel geef ik 12 suggesties om je content te verbeteren.
Inspiratieloos? 4 tips om nieuwe content ideeën te bedenken
Nieuwe ideeën voor je content bedenken kan soms een behoorlijke uitdaging zijn. Het ene moment verzin je het ene idee na het andere, terwijl je het andere een uur lang naar je scherm zit te staren. Last van zo een inspiratieloos moment? Ga dan aan de slag met de volgende vier tips om nieuwe content ideeën te bedenken.
5 onmisbare basis KPI's voor jouw contentmarketing
Al een aantal jaar lees je overal dat content king is. Tegelijkertijd heeft contentmarketing te kampen met de hardnekkige mythe dat het onmeetbaar en dus niet interessant is. Onzin natuurlijk, als je maar de juiste KPI’s kiest. In dit artikel zet ik 5 belangrijke basis KPI’s die jouw content marketing meetbaar maken op een rij.
Content op mobiel - hoe pak je het aan?
Het zal je niet ontgaan zijn dat dit jaar de Mobile first index van Google wordt uitgerold. Wederom een ontwikkeling die zeer waarschijnlijk een grote impact heeft op het online landschap. Maar hoe zit het met de content op je website versus je mobiele website? Laat je het zoals het is of moet je de boel drastisch inkorten? Relevante vragen waar je nu - of eigenlijk al eerder - mee bezig moet zijn. Tijd dus voor een kijkje in de rol van content binnen de nieuwe mobile online wereld.
Pokémon Go - de mogelijkheden voor online marketeers
Pokémon Go is de grootste mobiele game ooit, heeft meer dagelijkse gebruikers dan Twitter én verbazingwekkend veel spelers rond de 30. Maar wat kun jij er als online marketeer mee? In dit artikel zetten we een aantal kansen op een rij.
- AlgemeenNieuws Artsen zonder Grenzen schaalt...Nieuws HG komt naar je toe deze lenteNieuws DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op...Nieuws Rijksmuseum en Heineken verlengen...Nieuws Campagne moet (vak)mensen naar...Nieuws DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe...
- B2BNieuws Tweede keynotespreker NMD24 bekend:...Nieuws Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim...Nieuws Bestedingen digital advertising...Nieuws Beeckestijn start opleiding AI...Nieuws Martijn Delahaye van Afas Software:...Weblog [column] Jezelf als marketeer slim...
- BureausNieuws Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren Nieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Verzekeraar Zzuper en Indie schudden...Nieuws OrangeValley, MvH Media, AdResults...Weblog [column] OntmenselijkingNieuws [branded content] Crisp wil groter...
- ContentmarketingNieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...Nieuws Videoserie De Impact vraagt aandacht...Nieuws Nieuwe campagne Toegift brengt...Nieuws Ambulance werft verpleegkundigen via...
- DesignNieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...Nieuws KNVB en Nike presenteren Oranje...Nieuws The Drum over SXSW 2024
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt...Weblog [column] Battle of the smartphonesNieuws Duitse automerken tegen inmenging P...Nieuws Al meer dan 500 kinderen melden zich...Nieuws Jan Beckers van SodaStream Benelux:...Weblog [column] Wayfinding in de winkel:...
- MediaNieuws Odido en CPNB brengen gewild...Weblog Column Top 5-TikTok-trends:...Nieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...Weblog [column] Stijgende tv-tarieven en...
- Online MarketingNieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...Nieuws KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'...Nieuws Marktplaats: steeds meer...
- SponsoringNieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »