Gastblogger

Gastblogger

Werkt voor: MarketingTribune

Functie: Gastauteur

Biografie Een gastblogger dat kan iedereen zijn. Nou ja, bijna iedereen. Je moet wat te vertellen hebben en dat ook bondig kunnen opschrijven. Een mening over je vakgebied of over het laatste nieuws, een trend of hype. Een enthousiast stuk over iets waar je toevallig tegenaan liep. Of kritische noten over iets wat je totaal niet bevalt.

Zin om een keer je mening te ventileren? Mail de redactie: redactie@marketingtribune.nl

Recente artikelen van Gastblogger

Remco Klöters: Sensible Influencers

24nov 201711:00
  • Media
  • 4458 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Social Media

weblog Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft op 17 november 2017 de Social Code: YouTube gelanceerd. Deze code is door het CvdM in samenwerking met de bekendste YouTubesterren tot stand gebracht en beoogt meer transparantie rond reclame en sponsering door social influencers. Dat was nodig ook.

[Black Friday] Pas op 23 december barsten de Nederlandse winkelstraten uit hun voegen

23nov 201713:44
  • Food-en-retail
  • 6111 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • WinkelenOnderzoek

weblog Alle ogen mogen dan even gericht zijn op Black Friday...: 'vanaf december trekt de consument terug naar de winkel’ kopte Retailnews afgelopen week. Wij zien ieder jaar aan de hand van onze CityTraffic-sensoren een stevige druktepiek in december in de fysieke winkelstraat en dat lijkt dus geen nieuws. Als we de voortekenen mogen geloven (het is tot nu toe in 2017 al meer dan 3% drukker dan in 2016) belooft december ook dit jaar weer een topwinkelmaand te worden. Detailhandel Nederland voorspelde zelfs dat december 10% meer omzet aan de kassa gaat opleveren dan in 2016.

Bereiksonderzoek doe je samen!

23nov 201711:17
  • Media
  • 8139 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • BereikOnderzoekMediaCrossmedia

weblog Een uitverkocht Dauphine was de plaats van handeling voor de jaarlijkse MWG-update van de mediabereiksonderzoeken, die onder toeziend oog van Jasper Bronner werd gepresenteerd door de verschillende bewoners van het Mediahuis. Bronner schetste voorafgaand een aantal trends die invloed hebben op de hedendaagse praktijk van het mediabereiksonderzoek, zoals de verschuiving van mediabuying naar audience buying.

Stop de contentpijn

23nov 201709:53
  • Content
  • 5142 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Content

weblog Landschapspijn. Het Friese boerenland is de laatste jaren gladgeschoren tot een groene woestijn. Zonder bloemen, kruiden, insecten en vogels. Zonder slootjes, bomen en struiken. Alles is ingericht op maximale productie van snelgroeiend raaigras, rijk aan voedingstoffen voor melkkoeien. En die biljartlakens doen pijn.

5 beroemde voorbeelden van geurmarketing in food en retail

22nov 201711:31
  • Food-en-retail
  • 7862 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • OnderzoekFoodMarketing

weblog Geurmarketing is een stuk populairder je denkt. Overal ter wereld zijn er vele voorbeelden van bedrijven die hier op een succesvolle manier gebruik van maken. Martijn Hendrikx, marketing manager bij ScentAir Benelux, heeft zijn favoriete vijf voorbeelden op een rij gezet. Ruik jij ze al?

[Marketingtech 2017] 'Laat zien dat je bent wie je zegt dat je bent'

20nov 201711:10
  • Online
  • 9196 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Evenement

nieuws Niet voor alle bedrijven ligt de nadruk van hun marketing activiteiten op het winnen van nieuwe klanten. Tijdens het Marketing & Technology congres afgelopen week in Amersfoort vertelde Head of Marketing Heleen Crielaard dat voor de Rabobank de focus vooral op de loyaliteit ligt: Klanten motiveren om te blijven, meer of nieuwe producten te benutten. Dat noemt zij de loyalty- en de win-back loop in de customer journey. Toen er een grote uitval tussen oriëntatie gesprekken en hypotheek-offerte-gesprekken bleek te zijn, onderzocht ze met haar team waar de knelpunten in de customer journey zaten en hoe deze op te lossen waren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing