Nanny Kuilboer

Nanny Kuilboer

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redactie MarketingTribune

Biografie Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website in het bijzonder marketingtribune.nl/design. De focus van ons platform over design ligt op packaging, visual id en digital design. Bloggers welkom! Mail me met nieuws en andere wetenswaardigheden op design@marketingtribune.nl.

Recente artikelen van Nanny Kuilboer

[designcase] Red Band door ProudDesign

16sep 201709:52
  • Design
  • 19611 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Heel Nederland kent de slogan 'Red Band, als je voor pret bent' en dat wil het zoetwarenmerk graag zo houden. Ook voor de minder suiker, suikervrije en veggie varianten. MarketingTribune sprak met Anouk Baltus, marketingmanager enjoyment - what’s in a name? - en Mick de Reuver, managing director ProudDesign, het verantwoordelijke designbureau voor de nieuwe ‘merkarchitectuur’.

Iedereen aan de rijstepap

15sep 201715:22
  • Design
  • 22463 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws 11 september opende pop-up shop Treat me Rice zijn deuren in Amsterdam. Met Treat me rice spelen de initiatiefnemers in op een ‘nieuwe retro food trend’, te weten rijstepap. In New York zijn er al meerdere rice pudding shops en verschijnt rijstepap steeds vaker op het menu van hippe restaurants.

[designpanel] Adidas door RESN

15sep 201715:00
  • Design
  • 20099 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designDesignpanel

nieuws Adidas.nl/climazone is de showcase voor Adidas’ merk- en designinnovaties, premiumproducten en gepatenteerde technologieën. De campagnevideo werd echter slecht of niet bekeken en uit feedback bleken de consumenten een hekel te hebben aan lang scrollen. RESN besloot de manier waarop werd gekeken te veranderen. De film werd in ‘hapklare brokken’ geknipt en die werden op de juiste plek getoond. Door de ‘click and hold’-functie krijg je als gebruiker wat meer achtergrondinformatie via de prachtige beelden uit de film, zonder dat je de ‘eerste informatieve laag’ verlaat. Ons panel oordeelt.

[coverstory Grenzeloze Marketing] 'Attitude Duitse zakenmensen schuift langzaam op richting de Nederlandse manier'

13sep 201708:35
  • Online
  • 5350 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • E-commerce

nieuws Voor de Coverstory van MarketingTribune 15 in het kader van 'Grenzeloze Marketing' spraken we onder meer met twee Duitse marketeers: Marco Gehlken, marketing & sales director bij CPR GmbH, de grootste producent van condooms in Europa, en Petra Mouw, zij woont inmiddels al 20 jaar in Nederland en ondersteunt onder de naam Cactus Marketing Nederlandse ondernemingen op de Duitse markt. Hieronder stelt zij Marco, een voormalig collega van haar, een aantal vragen en tevens de Duitse versie van het interview.

[wrap up] Marketingtribune.nl/design augustus 2017

4sep 201715:18
  • Design
  • 8553 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idPackaging

nieuws Elke maand voor uw gemak een overzicht van de artikelen op marketingtribune.nl/design. Deze maand onder meer in de rubriek Designpanel het nieuwe logo van de Eredivisie, een Storecheck in Gent en de nieuwe identiteiten van Canei en BNNVara.

[designpanel] Nieuwe logo Eredivisie door Dog and Pony

2sep 201717:47
  • Design
  • 13776 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idDesignpanel

nieuws Dog and Pony heeft de nieuwe visuele identiteit van de Eredivisie ontworpen. Het logo moet op termijn ook gebruikt kunnen worden zonder de naam en geschikt zijn voor statische en dynamische toepassingen, goed te animeren voor tv en video en combineerbaar met het logo van de clubs en sponsoren. Pol van Haren, founder/partner van Dog and Pony: ‘Bij de ontwikkeling van een nieuwe visuele identiteit zijn we uitgegaan van de belangrijkste kernwaarden van de Eredivisie, te weten topsport, talent, verbindend en Nederlands.’ Dit logo ligt ons panel na aan het hart en dat blijkt uit een aantal reacties. Naar aanleiding van de beoordelingen vroegen we Dog and Pony zelf ook te reageren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing