Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[update] Adnight17: padvinders, reclamefiguranten en truffelkroket voor Afrika

11okt 201710:11
  • Bureaus
  • 9851 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws De 2e editie van Adnight op vrijdagavond 6 oktober wist meer dan 4.000 nieuwsgierige marketeers, studenten, klanten en creatievelingen op de been te brengen. De 50 deelnemende bureaus hadden dit keer dan ook alles uit de kast getrokken om het publiek te ‘vermaken’. De vijf oprichters van deze massale kijk in de reclamekeuken Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows waren dan ook meer dan happy. MarketingTribune maakte een rondje langs de velden.

[MarTech17] Keynote Crielaard (Rabo): Customer journey moet snel, slim en relevant zijn

4okt 201711:26
  • B2b
  • 8116 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Customer JourneyCongresEvenement

nieuws Marketingdirecteur Heleen Crielaard van de Rabobank is keynote spreker op het komende Marketing en Technology Event op 9 november. Crielaard gaat in haar presentatie in op de kernvraag hoe een merk met een idee en een ideaal het meeste toevoegt aan klantloyaliteit. En hoe je dit structureel kunt en moet doorvoeren in de customer journey.

Nationaal E-mail onderzoek: 3 op de 4 Nederlanders koopt iets door reclamemail

3okt 201712:20
  • Online
  • 5828 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • E-mailmarketing

nieuws Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, lanceert vandaag de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert hoe de Nederlander in 2017 omgaat met e-mail en vergelijkt het medium met bekende social media kanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail Onderzoek.

Vloggende advocate Marcia Geerts: vlog maakt ons benaderbaar

3okt 201711:11
  • Algemeen
  • 6596 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Vloggen

nieuws Advocate Marcia Geerts [links op foto] van het gelijknamige advocatenkantoor in Oirschot is samen met haar collega Nadieh Coehorst – Van Noort, gestart met een vlog om het traditionele beeld van de advocatuur bij te stellen en de vooroordelen te slechten. Geerts wil als advocaat toegankelijk zijn. Ze ziet de vlog als een marketingmiddel om de afstand tussen haar en cliënten te verkleinen.

May-Britt Mobach (Amayzine.com): Print is perfecte marketingtool

27sep 201709:40
  • Media
  • 6187 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Print

nieuws Amayzine.com heeft een online achterban van 400.000 unieke bezoekers per maand en trakteert haar lezeressen sinds kort ook op print. Het derde print magazine van Amayzine is inmiddels een feit. Het magazine is een bonanza van mode, fotomodellen en interviews en steekt menig ander vrouwenmagazine naar de kroon. Waarom print? MarketingTribune in gesprek met hoofdredacteur May-Britt Mobach (links op de foto): ‘We wilden graag een marketingextensie, een fysieke zichtbaarheid op terras en strand.’

Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League

25sep 201710:33
  • Sponsoring
  • 9019 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsoringSponsorship

nieuws Het Belgische biermerk Jupiler stopt na 12 jaar met de sponsoring van de Jupiler League ofwel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Nederland. Op 1 juli 2018 loopt het contract af. De CED kijkt terug op een succesvol partnership. Tegelijk ontstaan volgens de CED met de beëindiging nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie die meer de focus legt op maatschappelijke en regionale relevantie. Marc Boele, algemeen directeur en bestuurder van de CED in Zeist over de nieuwe sponsoruitdaging: ‘De nieuwe sponsors moeten waarde hebben voor de clubs, maar ook heel nadrukkelijk voor de maatschappij.’ Het hele interview leest u in de volgende editie van MarketingTribune op dinsdag 10 oktober.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing