Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

[onderzoek] ‘Marketing ziet customer experience-doelen over het hoofd’

10aug 201511:57
  • Online
  • 13855 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Klant

nieuws ‘Vier van de vijf consumenten heeft niet het idee dat merken hen als individu zien of begrijpen’. Dat blijkt althans uit een recent onderzoek van IBM en Econsultancy. Volgens het onderzoek bestaat er een grote kloof is tussen het perspectief van merken en het perspectief van klanten op het gebied van communicatie, online ervaringen en het oplossen van conflicten. De onderzoekers raden merken dus aan meer aandacht te besteden aan het leveren van de juiste ervaring voor de juiste persoon op het juiste moment.

'Mediabureau moet budget voor social advertising beheren'

10aug 201509:59
  • Online
  • 26435 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AdvertisingMediastrategieStrategieCampagnesSocial media

nieuws Het is tijd om ‘Social’ te scheiden van ‘Media’ binnen het marketingbudget volgens onderzoeksbureau Forrester. Betaalde (paid) advertising is de dominante vorm van social marketing geworden aangezien meer dan 80 procent van de marketeers hun mediabudget aanwenden voor de inkoop van advertenties op sociale media sites. Maar merken kunnen volgens Forrester maar niet besluiten wie precies bevoegd is om deze ‘social ad dollars’ te besteden.

Campagne hollandsnieuwe in teken van blije verrassingen

7aug 201517:05
  • Online
  • 23785 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CampagnesStrategieEvenement

nieuws Een blije glimlach op het gezicht van supertevreden klanten. Dat stelt telecomaanbieder hollandsnieuwe, dochteronderneming van Vodafone, zich ten doel met een nieuwe merkcampagne, die in het teken staat van blije verrassingen. In plaats van overrompeld te worden door een onverwacht hoge telefoonrekening, staat het merk voor producten en diensten die voor positieve verrassingen zorgen. Het eerste onderdeel van de campagne is de sponsoring van het nautische evenement PreSail in IJmond. Naast een groots verrassingsoptreden van een populaire A-artiest op 15 augustus staat er ook een hollandsnieuwe-team klaar om alle bezoekers met 'verrassende services' blij te maken.

Simyo meest aanbevolen provider

7aug 201516:30
  • Online
  • 24016 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileInteractieOnderzoekKlantOnline

nieuws Simyo voor de vierde maand op rij de mobiele provider met de hoogste Word-of-Mouth-score. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Drie van de vier Simyo abonnees bevelen de mobiele provider aan bij familie, vrienden en collega’s. Simyo stelt ‘heel blij te zijn met het resultaat’ om daar aan toe te voegen: ‘We hebben namelijk geen budget voor dure marketingcampagnes: dat geld steken we liever in onze klantenservice, Mijn Simyo en de Mijn Simyo app.’

Nederland kan leren van België op het gebied van mobile recruitment

7aug 201509:00
  • Online
  • 8529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws Zowel in Nederland als in België zijn er nog grote stappen te maken op het gebied van mobile recruitment volgens vacaturesite Indeed. In beide landen is een overgrote meerderheid van de wervingssites nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, terwijl in Nederland het mobiele internet inmiddels het vaste-internetgebruik al overstijgt. Bij de Belgen is 28 procent van de recruitment-websites geschikt voor mobile devices, in Nederland is dat slechts zestien procent. Dat blijkt uit onderzoek van Indeed, de grootste vacaturesite ter wereld, onder 766 recruitment-professionals in Nederland en België.

Al 50000 makelaarsbeoordelingen op Funda

6aug 201511:44
  • Online
  • 10859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InteractieKlant

nieuws Funda heeft deze zomer de 50.000e makelaarsbeoordeling mogen begroeten. De eer viel ten deel aan Klinker Makelaar uit Enschede. Zowel de makelaar als de familie Bevers, die de beoordeling gaf, werd door funda in het zonnetje gezet. Makelaarsbeoordelingen zijn voor het grootste online vastgoedplatform van Nederland een belangrijk middel om de kwaliteit van de aangesloten makelaars transparant te maken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing