Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Margaret Versteden volgt Michel Schaeffer op bij Bol.com

4mei 201510:06
  • Online
  • 13778 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Michel Schaeffer heeft besloten om Bol.com per 1 augustus 2015 te verlaten. Hij was er sinds 2001 werkzaam en verantwoordelijk voor de marketing en propositieontwikkeling. Zijn positie in het directieteam zal worden ingevuld door Margaret Versteden. Zij heeft onder meer gewerkt voor Bain & Company en Nike.

[Onderzoek] Adverteerder zet steeds vaker social media in

30apr 201512:42
  • Online
  • 12407 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingOnderzoekOnline advertisingSocial media

nieuws Nederlandse adverteerders zetten steeds vaker social media in. Bijna 95 procent adverteert op platforms als Facebook of LinkedIn. Social media advertising laat bovendien een snelle groei zien. Bijna 70 procent van de marketeers geeft aan in 2015 meer dan vorig jaar te adverteren op social media. Dat blijkt uit onderzoek van MediaScience onder de top-1000 adverteerders.

Startup Yellowbag komt met tool voor online shoppers

30apr 201512:36
  • Online
  • 16645 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebWinkelenZoekmachineApps

nieuws Al je favoriete producten online bewaren op één overzichtelijke plek en een melding krijgen als de prijs daalt: dat is de nieuwe gratis shopping tool Yellowbag, een startup voor alle online shoppers. Yellowbag is ontwikkeld door Paul Aelen en Jasper van Elferen uit Nijmegen. Het is een onafhankelijk platform gemaakt om online shoppers tijd en geld te besparen. Hiervoor heeft Yellowbag een zelflerende techniek ontwikkeld waarmee meer dan 93 procent van alle shops wereldwijd geïndexeerd worden.

Meeste medewerkers herkennen phishingmails niet

30apr 201508:36
  • Online
  • 17414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebcareOnderzoekE-mailmarketing

nieuws Ruim driekwart van alle medewerkers in Nederlandse organisaties kan phishingmails niet van betrouwbare e-mails onderscheiden. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door het IT-securitybedrijf Nováccent. Phishingmails zijn gerichte e-mails met misleidende informatie, die afkomstig lijken van betrouwbare afzenders. Cybercriminelen gebruiken dit soort e-mails om ongemerkt toegang te krijgen tot het netwerk van een organisatie. Zo meldt het persbericht.

TMT-sector groeit verder door cloud en online marketing

29apr 201517:38
  • Online
  • 9715 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws Het tij lijkt te keren voor de IT-branche, nu alle onderdelen ervan omzetgroei laten zien. De omzetstijging van IT-hardware bedroeg in 2014 1,8 procent, terwijl in 2013 nog sprake was van krimp. De groei komt vooral uit de zakelijke markt en wordt gedreven door de verkoop van netwerkapparatuur en servers. Deze markt groeit door mobiel en cloud. Dit concludeert ABN AMRO in zijn Visie op de TMT-sector die vandaag is gepubliceerd.

Adobe en Microsoft sluiten partnership

29apr 201513:24
  • Online
  • 10809 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws Adobe Microsoft kondigen op de eerste dag van de Summit in Londen een strategisch partnerschap aan. Deze samenwerking moet de manier waarop bedrijven hun marketing, sales en diensten beheren veranderen, zodat ze beter klantcontact via alle kanalen kunnen onderhouden. Bij de samenwerking worden de Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM geïntegreerd. Dit moet merken de mogelijkheid geven om ervaringen te bieden die rekening houden met alle klantinteracties (van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit) en moet helpen negatieve klantervaringen te voorkomen die ontstaan wanneer marketing, sales en klantinteracties geïsoleerd zijn.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing