Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

E-mail Benchmark 2015: desktop blijft favoriet

8apr 201507:18
  • Online
  • 12474 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MediaE-mailmarketingOnderzoek

nieuws E-Village publiceerde 7 april jongstleden de 12e editie (2015) van de E-mail Benchmark, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing. Ook dit jaar laat de E-mail Benchmark weer een paar opvallende uitkomsten zien. In tegenstelling tot de verwachting in 2014 dat mobiele devices de traditionele desktop gaan vervangen, blijkt uit de cijfers van dit jaar dat het merendeel van de unieke opens nog steeds op een desktop wordt gedaan. En 89 procent van de ondervraagde marketeers geeft aan zich in 2015 massaal te richten op e-mailmarketing. E-mailmarketing laat zelfs andere marketingkanalen als social media (28%) en SEO (59%) ver achter zich.

SNS eerste bank met webcare via WhatsApp

7apr 201510:19
  • Online
  • 14139 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Klanten van SNS kunnen vanaf nu ook via WhatsApp contact opnemen met de bank. SNS test de nieuwe dienst voor een periode van een half jaar met de webcaretool van Buzzcapture. Hiermee is SNS de eerste financiële dienstverlener die deze mogelijkheid biedt in Nederland.

Oxxio lanceert nieuwe 'appic' campagne

3apr 201508:01
  • Online
  • 15232 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • TelevisieCampagnesApps

nieuws Deze komende week start Oxxio een nieuwe campagne, waarin de vernieuwde app een centrale rol speelt. Doel is de Nederlandse consument, zowel klanten als niet-klanten, te laten zien dat ze met de Oxxio App hun energieverbruik kunnen monitoren om zo hun energiekosten te verlagen. Het is een 360 graden campagne, waarin Oxxio heeft gekeken naar de optimale mix van televisie-, radio-, online- en printkanalen. Onderdeel van de nieuwe campagne zijn de ‘appic’ commercials die vanaf volgende week op tv te zien zijn.

Marketingmanager Joost van Rooij naar Mijndomein.nl

3apr 201506:18
  • Online
  • 10449 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlinePersonalia

nieuws Joost van Rooij is per april begonnen als marketingmanager bij Mijndomein.nl. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor de merk- en marketingactiviteiten van Mijndomein in de volle breedte. Daarnaast is hij nauw betrokken bij marktintroducties van de nieuwe domeinextensies van Nederland: .frl en .amsterdam.

Ikea trekt Frederike den Ottelander aan

2apr 201512:12
  • Online
  • 10789 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Personalia

nieuws Frederike den Ottelander is het nieuwste lid van het corporate communication team van Ikea. Ze zal de focus richten op het ontwikkelen van geïntegreerde social media campagnes bij het woonwarenhuis. Zo meldt het persbericht.

‘Online aankopen op de smartphone worden steeds vaker met iDeal afgerekend’

2apr 201509:56
  • Online
  • 16490 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online betalenE-commerce

nieuws In 2014 zijn in totaal 127,4 miljoen online aankopen gedaan. Gedurende het jaar waren er geen grote verschuivingen in de manier waarop deze online aankopen werden betaald, behalve bij aankopen via de smartphone. iDeal blijft het meest gebruikte betaalmiddel. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalmethoden in Nederland, dat wordt uitgevoerd door GfK in samenwerking met iDeal en Thuiswinkel.org.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing