Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Coolblue introduceert klantenservice via Whatsapp

7jan 201516:17
  • Online
  • 15135 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieKlanten

nieuws Coolblue start deze week een test met klantenservice via de populaire mobiele chatapplicatie Whatsapp. 7 dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf. Het bedrijf, dat zegt 'obsessief' bezig te zijn met klantenservice, ziet het als een logische uitbreiding van zijn dienstverlening.

BMW-dealer lanceert webshop voor originele onderdelen

7jan 201510:08
  • Online
  • 18789 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Webwinkel

nieuws BMW-dealer Ekris heeft een webwinkel gelanceerd voor onderdelen, accessoires en lifestyle-artikelen van en voor BMW’s. Het accent ligt op het bestellen van onderdelen. Hiermee is Ekris de enige BMW-dealer in Nederland die naast particuliere klanten ook automotive klanten de mogelijkheid biedt om online originele BMW-onderdelen te bestellen.

Coolblue start tv-campagne

6jan 201510:48
  • Online
  • 20382 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceCampagnesAdvertising

nieuws Coolblue wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid en verkopen nog harder laten groeien. Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid door meer mensen laten ervaren. Het bedrijf heeft tot nu toe nauwelijks in reclame geïnvesteerd.

De zes grote trends die je moet weten voor je facebookstrategie in 2015

6jan 201509:43
  • Online
  • 21077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaTrends

nieuws 2014 is ten einde. Er is afgelopen jaar veel gebeurd op het platform Facebook. Tijd om vooruit te blikken en te bepalen waar je energie in gaat steken om optimaal resultaat met Facebook te behalen. Wellicht weet je al dat het organisch bereik is gedaald en zie je in je eigen newsfeed steeds meer video’s voorbij komen. Met onderstaande zes grote trends moet je volgens Aljo Hartgers van The Social rekening houden. Hoe je er optimaal gebruik van maakt, lees je in dit overzicht.

[De Ontwikkeling] Klantcontact voor iedereen in de keten

5jan 201509:42
  • Online
  • 15133 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Klant

nieuws Hoe bewaakt een bedrijf zijn eigen positionering wanneer het eigenlijk slechts een schakel in de keten is? Zowel in de consumenten- als in de industriële markt worden eindklanten beleverd via een voortbrengingsketen waarin vele organisaties samenwerken. Onderling hebben deze organisaties heldere afspraken (contracten, Service Level Agreements) en productietechnisch zijn de afspraken gemaakt, maar hoe is in marketingtermen de keten georganiseerd? Wie voert de regie? En is bij een conflict de hele keten aansprakelijk, of zoekt men binnen de keten naar de zondebok?

[Trends in market research] Hoe vermijd je een social business-kater?

5jan 201509:13
  • Online
  • 11391 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Onderzoek

nieuws Steeds meer bedrijven jagen de voordelen van ‘social collaboration’ na, zowel binnen als buiten de muren van hun organisaties. Ze hopen hierdoor makkelijker kennis te verspreiden, kosten te verlagen, innovatiesnelheid en succes te verhogen, risico te delen, efficiëntie te verbeteren en groei te stimuleren. Maar ondanks deze mooie beloften, schat Gartner in dat maar liefst 80 procent van alle initiatieven op dit vlak hopeloos stranden, niet de gewenste resultaten opleveren of zelfs een tegenovergesteld effect hebben. Hieronder tien tips om een social business-kater te vermijden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing