Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Bol.com en Kobo lanceren leesapp voor tablet en smartphone

16dec 201415:37
  • Online
  • 20511 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws In samenwerking met Kobo lanceert bol.com een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone. De app is ontwikkeld als antwoord op het toenemende gebruik van tablets en smartphones waarbij de verschillende leesvormen worden gecombineerd. De e-reader is het meest favoriete apparaat onder digitaal lezers, maar ook een tablet en smartphone worden steeds vaker gebruikt voor lezen onderweg. Uit onderzoek van Stichting Marktonderzoek Boekenvak van GfK blijkt dat 43% van de tabletbezitters aan het tablet ook als leesapparaat te gebruiken en uit onderzoekvan bol.com zelf blijkt dat voor 66% van de boekliefhebbers geldt dat ze het papieren boek afwisselen met digitaal lezen via e-reader, tablet of smartphone.

‘Gebruik social media stagneert’

16dec 201411:51
  • Online
  • 20076 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Het social media-gebruik van consumenten is in de periode van 2012 tot en met 2014 gestagneerd. Facebook blijft het meest gebruikte platform (71% gebruikt dit wekelijks). Dat blijkt uit #SMING14, het onderzoek naar de impact van social media dat in opdracht van ING voor de 3de keer werd uitgevoerd.

Thuiswinkel.org: Q1 t/m Q3 2014 voor € 9,81 miljard online gekocht

16dec 201410:03
  • Online
  • 15109 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Nederlandse consumenten hebben in de eerste drie kwartalen van 2014 gezamenlijk € 9,81 miljard online besteed. Hiermee is 17% van alle bestedingen binnen de totale markt, zoals die binnen de definitie van de Thuiswinkel Markt Monitor is geformuleerd, afkomstig uit online aankopen. Tot en met september werden er in totaal 90,7 miljoen aankopen via internet gedaan, wat neerkomt op 5% van alle aankopen in Nederland. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat wordt uitgevoerd door GfK en mogelijk wordt gemaakt door PostNL. Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van meer dan 2200 (web)winkels in Nederland, is de opdrachtgever achter de Thuiswinkel Markt Monitor.

MediaMonks ontwikkelt Watch Faces voor Googles nieuwste smart platform

16dec 201408:10
  • Online
  • 17346 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenWearables

nieuws Het creatieve digitale productiebureau MediaMonks is verantwoordelijk voor de UX, het design en de ontwikkeling van het eerste aantal Google Watch Faces. Tevens wordt er een officiële Watch Face API gelanceerd die gebruikers ook de mogelijkheid geeft om hun eigen Android Wear faces te ontwikkelen. Google verwacht hiermee naar eigen zeggen een explosie aan variaties in stijlen die zullen worden gecreëerd door consumenten om toe te passen op hun eigen smartwatch.

Wegenwacht is winterproof

15dec 201417:55
  • Online
  • 18995 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CommercialsCampagnes

nieuws De nieuwe online video van de ANWB vertelt op ‘epische wijze’ dat de Wegenwacht klaar is voor de winter - de periode waarin de Wegenwacht met een team van negenhonderd man dagelijks aan gemiddeld drieduizend mensen hulp verleent. Digital storytelling agency VERTOV tekende voor concept en productie van deze humoristische film met een fikse knipoog naar de serie Game of Thrones.

SpinAwards en Open-House brengen jonge talenten bij elkaar

15dec 201415:16
  • Online
  • 16352 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieSamenwerking

nieuws Stichting SpinAwards, de grootste creatieve digitale vakprijs van Nederland, en Stichting Open-House, de Amsterdamse startup accelerator voor de event-, dance- & muziekindustrie, gaan per direct samenwerken om jong creatief talent uit binnen- en buitenland bij elkaar te brengen. In 2015 organiseren de SpinAwards en Open-House samen een aantal events waar toptalenten bij elkaar komen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing