Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Facebook-statistieken over VS-Duitsland en Ghana-Portugal

27jun 201414:15
  • Online
  • 19971 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WK VoetbalOnderzoek

nieuws Facebook analyseert tijdens het WK voetbal verschillende wedstrijden. Gisteren heeft Facebook gekeken naar wereldwijde conversaties rondom de wedstrijden VS - Duitsland en Ghana - Portugal en naar de meest sociale momenten uit de wedstrijden, de top demografie, meest actieve landen en de populairste spelers. Tijdens de laatste twee wedstrijden uit poule G vonden er 31 miljoen gerelateerde Facebook-conversaties (posts, reacties, likes) plaats, door ruim 17 miljoen gebruikers. 3,8 miljoen van deze mensen komen uit de VS, samen goed voor 6 miljoen van de interacties. De twee meest genoemde spelers in de Facebook berichten waren Thomas Müller (Duitsland) en Michael Bradley (VS). Hieronder de meest sociale momenten uit de wedstrijden, de top demografie en de meest actieve landen en enkele graphics.

Blue Circle gaat samenwerking aan met Divimove

27jun 201414:14
  • Online
  • 28412 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MultichannelSocial MediaProducten en diensten

nieuws Divimove is een van de snelst groeiende multi-channel netwerken (MCN) van Europa. Succesvolle YouTubers verbinden zich rondom verschillende thema’s als mode, sport, muziek en lifestyle aan deze MCN, om in samenwerking met de internationale professionals van Divimove de individuele prestaties van hun online kanalen te optimaliseren.

Einde groei tablet bezitters

26jun 201416:29
  • Online
  • 18019 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaVerkoopZakelijkProducten en diensten

nieuws Er is een einde gekomen aan de groei van het aantal tabletbezitters. Vorig jaar groeide de tabletmarkt nog met zo’n 10% (dec. 2013 vs. juni 2013), inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters (56%) deze markt aan het stabiliseren. Onder de ouderen (65+) neemt het tabletbezit nog wel toe en bezit meer dan de helft (52%) van deze groep inmiddels een tablet. Het aantal bezoeken en posts op de traditionele social media (Facebook, Twitter of Linkedin) blijft stabiel en Instagram en Snapchat zijn met name populair onder de jongeren. Dit blijkt uit resultaten van het onderzoek ‘GfK Trends in Digitale Media & Entertainment’ die vanmiddag bekend werden gemaakt tijdens het Mediapark Jaarcongres.

Mediapact moet Hilversum boost geven

26jun 201416:11
  • Media
  • 14221 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mediastrategie

nieuws Mediaorganisaties, onderwijsinstellingen en overheden tekenden vanmiddag tijdens het Mediapark Jaarcongres in Hilversum een nationaal Mediapact. De ondertekenaars van het pact willen samen meer vakmensen hebben binnen de zich snel ontwikkelende mediasector. Op die manier kan de Nederlandse mediasector volgens hen internationaal concurrerend blijven. Ook moet het Mediapark af van zijn ‘Oostblokarchitectuur en imago’, zo vindt de lokale burgemeester Pieter Broertjes.

Social media en marketing steeds belangrijker voor cco

26jun 201411:58
  • Online
  • 12519 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Internationaal communicatie adviesbureau Weber Shandwick en executive search bureau Spencer Stuart, hebben in een gezamenlijk onderzoek onder cco’s van de grootste bedrijven over de hele wereld, waaronder ook Nederland, gekeken naar hun rollen, verantwoordelijkheden en meningen in onze steeds veranderende samenleving. Dit is het vijfde jaar dat ‘The Rising CCO’ onderzoekt hoe de verantwoordelijkheden van cco’s zich ontwikkelen in de continu veranderende digitale en media gefragmenteerde samenleving.

Sanne Reusch wint Swocc Scriptieprijs

26jun 201410:54
  • Online
  • 12235 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online advertising

nieuws Sanne Reusch (25) is verkozen tot winnares van de Swocc Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De UvA-studente deed onderzoek naar gesponsorde reclame op blogs. Het levert haar 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag zij haar onderzoek 9 september presenteren op het SWOCC Symposium.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing